Două cuiburi cu ouă de dinozaur, descoperite România

Sursa: zhd.ro

Două noi cuiburi cu ouă de dinozaur au fost descoperite în această vară pe teritoriul Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului, cu ocazia cercetărilor efectuate în zonă de zece studenţi ai Facultăţii de Geologie şi Geofizică de la Universitatea Bucureşti, împreună cu profesorii lor.

'Participanţii au descoperit şi au recuperat fragmente de fosile de titanosaur - dinozauri de talie mare, ierbivori, patrupezi, dar şi două noi cuiburi cu ouă de dinozaur, continuând cercetările din anii anteriori efectuate de studenţi de la Universitatea din Bucureşti', a declarat miercuri purtătorul de cuvânt al Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului, Adina Popa.

Cercetările au fost realizate sub îndrumarea cadrelor universitare de la Facultatea de Geologie şi Geofizică din Universitatea Bucureşti, conf. dr. Zoltan Csiki şi asist. dr. Ştefan Vasile, care au lucrat alături de studenţii aflaţi în ciclurile de licenţă, masterat sau doctorat.

'Fosilele descoperite în această vară urmează să fie preparate, inventariate şi cercetate în laborator, ceea ce ar putea duce la descoperirea de noi informaţii relevante care să reconstituie mediul de viaţă din Cretacic, de pe fosta Insulă a Haţegului. Activităţile vor fi realizate şi cu sprijinul unor studenţi care au luat parte la aceste cercetări în teren', a precizat Adina Popa.