Au fost descoperite primele planete de mărimea Pământului

nasa

Astronomii au detectat primele planete de mărimea Pământului, care orbitează în jurul unei stele asemănătoare cu Soarele nostru.

Autor: Ana-Maria Anițoiu

În trecutul îndepărtat ele ar fi putut fi în măsură să sprijine viaţa şi una dintre ele ar fi putut avea condiţii similare cu propria noastră planetă - o aşa-numită sora geamănă a Pământului - în conformitate cu echipa de cercetare.

Ei au descris descoperirile lor ca fiind cele mai importante planete descoperite vreodată în afara sistemului nostru solar.

Dr. Francois Fressin, de la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizică din Cambridge, SUA, care a condus cercetarea, a declarat că descoperirea a fost începutul unei "noi ere" de descoperire a mult mai multe planete similare cu ale noastre.

Ambele planete sunt acum considerate a fi prea fierbinți pentru a fi capabile să suporte viaţa.

Dar, conform dr. Fressin, planete au fost o dată mai departe de steaua lor, suficient pentru ca apa lichidă să existe pe suprafața lor -  condiţie necesară pentru viaţă. "Ştim că aceste două planete au migrat mai aproape de Soare lor", a declarat el pentru BBC News. Cea mai mare ar fi putut fi un Pământ geamăn în trecut. Ea are aceeaşi mărime ca şi cea a Pământului şi este posibil ca în trecut să fi avut aceeaşi temperatură".

Piatră și loc dur

Una dintre planete, numit Kepler 20f, este aproape exact de mărimea Pământului. Kepler 20e este puțin mai mică şi este mai aproape de steaua ei decat 20f.

Ele sunt mult mai aproape de steaua lor decât este Pământul de Soare, astfel,  completează o orbită mult mai repede: 20e se rotește complet în jurul stelei sale în doar şase zile, 20f completeaza o orbită în 20 de zile, în timp ce Pământul are nevoie de un an.

Cercetătorii spun că aceste planete sunt stâncoase și similare în compoziţie cu propria noastră planetă.

Dr Fressin spune că compoziţia planetei poate fi similară cu cea a Pământului, cu o treime compusă din miez de fier. Restul, probabil, constă dintr-o manta de silicat. De asemenea, el crede că planeta Kepler 20f a dezvoltat o atmosferă groasă, de vapori de apă.

Descoperirea este importantă, deoarece este prima confirmare că există planete de mărimea Pământului și mai mici în afara sistemului nostru solar. Aceasta arată, de asemenea, că Telescopul Spaţial Kepler este capabil să detecteze planete relativ mici, în jurul unor stele care sunt la mii de ani-lumină distanţă.

Telescopul a descoperit 35 planete până în prezent. În afară de planetele 20e şi 20f, toate au fost mai mari decât Pământul.

Până acum, cea mai importantă descoperire a fost făcută de către un grup din care făcea parte și dr. Fressin. Ei au descoperit o planetă de aproape două ori şi jumătate de mărimea Pământului, care se afla în aşa-numită "zonă Goldilocks". Aceasta este regiunea din jurul unei stele, unde nu este nici prea cald, nici prea rece, potrivit pentru apă lichidă şi, prin urmare, pentru existența vieții pe planetă.