Compania Miele, care a vândut anul acesta cel mai scump frigider din România - o combină de 134.000 de lei - şi-a crescut afacerile cu 50% faţă de 2009, când a avut o cifră de afaceri de 1,9 milioane de euro.
Un rol important în vânzările de anul trecut l-au avut cele pentru proiectul rezidenţial Stejarii, ansamblu de lux din nordul Capitalei, dezvoltat în urma unei investiţii de 230 mil. euro de către Ţiriac Imobiliare. Deşi este în creştere, piaţa produselor electronice şi electrocasnice de lux este destul de restrânsă, cu vânzări de câteva milioane de euro anual. În perioada iulie-septembrie, cumpărătorii au cheltuit 305 mil. euro pentru bunurile de folosinţă îndelungată, cu aproape 11% mai puţin faţă de perioada comparabilă din 2009, potrivit companiei de cercetare GfK. Sectorul electrocasnicelor mici s-a redus cu 4,1%, iar cel al electrocasnicelor mari cu 6,7%. Cu toate acestea, perioada a fost cea mai bună din acest an, majoritatea categoriilor de produse având creştere raportat la trimestrul al doilea.
“Piaţa românească de echipamente electrocasnice premium este încă tânără, dar experienţa noastră de până acum demonstrează că românii tind să fie atraşi de produsele cu un grad ridicat de calitate”, consideră Stavros Politis, Export Manager Miele pentru Europa de Sud-Est. Din 2008 încoace, susţine el, comportamentul de consum a evoluat, în sensul că oamenii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un produs, atât timp cât înţeleg beneficiile lui şi vor un bun cu adevărat durabil: “Putem spune că am urcat o treaptă mai sus în procesul de maturizare a pieţei”.
Citiţi mai multe despre evoluţia pieţei de electrocasnice pe www.businessmagazin.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu