Dilema companiei de stat - cum poate CFR Marfă să fie profitabilă și falimentară în același timp

cfr.marfa
cfr.marfa

RSCO este o societate mixtă formată în 2008 de CFR Marfă și Grup Feroviar Român sub fomă de joint-venture. Compania are ca obiect de activitate închirierea vagoanelor către alți operatori de transport de marfă și este bine capitalizată - capital subscris și vărsat de 300 de milioane de lei în 2011, o cifră de afaceri de 50 de milioane de lei în 2011 și pierderi de 4 milioane de lei. Spre comparație, CFR Marfă avea, în 2011, un capital subscris şi vărsat de circa 250 de milioane de lei, o cifră de afaceri de 1 miliard de lei, cu pierderi de 93 de milioane de lei și datorii totale de 1,8 miliarde de lei.

În 2012, RSCO a realizat un profit net de 4,5 milioane de euro, pe când CFR Marfă a înregistrat pierderi de zeci de milioane de lei.

De menționat că firma de stat deține 49% din acțiunile RSCO. Acest fapt presupune că din profitul net de 4,5 milioane de euro din 2012, CFR Marfă ar trebui să primească peste două milioane de euro.

Pe de o parte, CFR Marfă aduce profit statului român, pe de altă parte, îngroașă cifrele datoriilor, lăsând întrebarea: cum poate aceeași companie să aiba două valori diferite?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel