Britanicul Patrick Collister, un adevărat guru al marketingului de nivel mondial, a prezis, într-o conferinţă susţinută la Bucureşti că în 10 ani vor dispărea campaniile de publicitate bazate exclusiv pe televiziune.
Emoţia, mai importantă decât tranzacţia
Desigur, cei mai mulţi oameni de marketing urăsc ce spun eu pentru că un astfel de marketing consumă timp şi este scump. Dar, dincolo de păreri este realitatea: în ultimii 20 de ani, în termeni de produse noi, 86% din lansări au eşuat. De ce? pentru că oamenii nu au simţit nimic relativ la acele produse. Secretul constă în faptul că toată comunicarea ce însoţeşte un produs este lipsită de acea propoziţie care să îi facă pe oameni să simtă promisiunea afirmată de producător şi care să îi determine să răspundă acelei promisiuni. Conform cercetărilor, dacă există conţinut emoţionant în comunicare, probabilitatea de răspuns creşte cu 37% faţă de răspunsul la o comunicare exclusiv tranzacţională. Din punctul meu de vedere, acesta este factorul cheie. Tot factor determinant este şi pentru a înţelege de ce 94% din tot marketingul direct este groaznic, este o insultă la adresa inteligenţei omeneşti”.
Spamul enervează marea majoritate a consumatorilor
Practica trimiterii de mesaje email nesolicitate pentru forţarea vânzărilor este considerată de Patrick Collister o greşeală. “ S-a afirmat că succesul stă în număr: dacă ai 0,1% răspunsuri la e-mail poţi să îţi zici: Am reuşit! Dar ce se întâmplă cu cei 99,9% oameni care s-au enervat?! Detest spam-ul şi, ca urmare, detest toate aceste mesaje agresive, aşa că de îndată ce aflu cum să blochez un astfel de trimiţător o voi face. Şi aşa se întâmplă cu tot marketingul actual: oamenilor nu le place ce le comunici decât dacă înseamnă ceva pentru ei. Şi numai în acest caz îţi permit să le intri în viaţă. Dacă simt că un brand mă exploatează, pun cruce oricărei apropieri de acesta. În plus - ca niciodată până acum - am instrumentele prin care să spun şi altora. Dacă firma doreşte să mă influenţeze şi eu pot să influenţez piaţa. E foarte important să asculţi ce spun oamenii. Şi cred că acesta este miezul expunerii mele de astăzi: oameni cred oameni. Dacă un om spune ceva despre un produs, acest lucru este crezut mai degrabă decât ce spune compania.