Un model retro BMW 327 va fi expus la Concursul de Eleganţă Sinaia din 29 iunie

[] []

25 iun 2019 / 11:46
Salveaza PDF Comentarii

Modelul BMW 327, cumpărat de nou din Bucureşti în anul 1938, se întoarce în România după o jumătate de secol şi va fi prezentat la Concursul de Eleganţă Sinaia, organizat pe 29 iunie, a anunţat BMW Group România într-un comunicat de presă, transmis Agerpres.

 Cunoscut în perioada anilor '30 sub titulatura de BMW 55 PS Sports Convertible, modelul BMW 327 face parte, în prezent, din colecţia BMW Group Classic şi a aparţinut lui Eduard Ecker, născut în România, la 22 iunie 1912. Conform sursei citate, absolvent al şcolilor de inginerie şi arhitectură, Ecker reuşeşte să-şi achiziţioneze modelul visat la vârsta de numai 25 de ani, maşina fiind cumpărată de nouă din showroom-ul din Bucureşti al companiei Tracta, reprezentantul oficial al mărcii BMW de la acea vreme. BMW 327 era propulsat de un motor cu şase cilindri în linie, care dezvoltă 55 CP pentru o viteză maximă de 125 km/h. Noul model, elegant, modern şi luxos, era simbolul perfect al ascensiunii economice a României acelor vremuri şi a Bucureştiului, care căpătase supranumele de 'Micul Paris'.

'Instaurarea perioadei comuniste vine cu momente foarte dificile, inclusiv pentru minoritatea germană din care Eduard Ecker făcea parte. Acesta îşi găseşte cu greu de lucru, iar legenda spune că singurul lucru de valoare pe care a reuşit să îl salveze de la confiscare a fost automobilul pe care l-a dezmembrat şi l-a ascuns. La începutul anilor '60, situaţia începe să se relaxeze şi Ecker reuşeşte să găsească un serviciu stabil. Reuşeşte să reînmatriculeze automobilul cu '2-B-2763'. Modelul BMW decapotabil îl acompaniază pe Ecker în toate excursiile sale. Maşina acumulează sute de mii de kilometri şi este întreţinută cu mare grijă de Ecker. La jumătatea anilor '60, primeşte al cincilea motor, achiziţionat clandestin de la un actor român, după ce, în anii '40, Ecker se aprovizionase cu piese de schimb cu sprijinul armatei germane. Începeau ultimele pregătiri pentru o nouă mare aventură', notează oficialii BMW Group România.

Povestea continuă cu Ecker care solicită viză pentru o excursie în Iugoslavia şi, în final, în 1969 primeşte permisiunea de călătorie alături de nelipsita sa maşină. Astfel, din Belgrad, acesta reuşeşte să treacă în Italia, unde rămâne fără bani şi cu rezervorul gol. 'Prietenii din München îi oferă sprijin financiar şi astfel reuşeşte să ajungă în Austria. De aici, în timpul nopţii, îşi propune să traverseze graniţa spre Germania prin pădure. Din cauza oboselii, pierde controlul maşinii şi o loveşte de un copac. Caroseria este zgâriată pe lateral, dar maşina poate continua drumul. Ajuns în Germania, Ecker îşi găseşte de lucru în construcţii. Contribuie la ridicarea Parcului Olimpic din München, de lângă sediul BMW, până în 1972. În această perioadă repară partea tehnică a automobilului, dar niciodată caroseria, care păstrează astfel urmele aventurilor petrecute împreună, ca o poveste nespusă', reiese din istorisirea BMW Group România.

La începutul anilor 2000, la peste 90 de ani, Ecker donează automobilul către BMW Group Classic care îl păstrează în starea originală. Se estimează că automobilul a parcurs peste două milioane de kilometri şi are încă numerele româneşti originale '2-B-2763'. Modelul BMW 327 va fi prezentat, pe data de 29 iunie, la Concursul de Eleganţă Sinaia, un eveniment dedicat vehiculelor istorice, organizat de Retromobil Club România (RCR), sub Înaltul Patronaj al ASR Principele Radu al României, în parteneriat cu Primăria Oraşului Sinaia şi Muzeul Naţional Peleş.


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27