Poliția ar putea ține evidența șoferilor care au urmat cursuri de conducere defensivă

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Șoferii ar putea fi evaluați anual prin raportarea la numărul de accidente în care au fost implicați.

Poliția rutieră va ține evidența șoferilor care au urmat cursuri de conducere defensivă și va evalua în fiecare an eficiența absolvirii acestor cursuri prin raportare la numărul de accidente auto în care au fost implicați acești șoferi, se precizează într-un proiect de ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

Proiectul de ordin, pus recent de MAI în dezbatere publică, prevede că Autoritatea Rutieră Română va fi cea care va comunica poliției rutiere evidența centralizată a conducătorilor de vehicule care au urmat cursuri în domeniul conducerii defensive în cadrul școlilor de șoferi. Această evidență va trebui cerută de Inspectoratul General al Poliției Române până la data de 22 ianuarie 2023 pentru cei care au absolvit aceste cursuri în 2022. Evidența va fi actualizată anual.

Concluziile rezultate din evaluarea eficienței cursurilor auto de conducere defensivă vor fi comunicate Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Proiectul de ordin al MAI vine ca urmare a unei obligații prevăzute de Legea 20/2022, care a introdus în Codul rutier (OUG 195/2002) posibilitatea ca șoferii să poată urma un curs de formare în vederea pregătirii speciale pentru conducere auto defensivă și să deducă costul cursului din impozitul pe venit. Proiectul de ordin nu este încă în vigoare. El trebuie să fie semnat de ministrul Afacerilor Interne și publicat în Monitorul Oficial, scrie Avocatnet.ro.

Cum se circulă pe drumul european. Avertisment: Când se întâmplă asta, sunt accidente groaznice

Titi Aur, pilot de raliuri, expert în conducere defensivă, a explicat pentru DC News cum se circulă corect pe drumurile europene, dar şi de ce acestea nu au, de fapt, patru benzi, ci doar două. 

"Legal, regulamentar, acea porţiune laterală pe care mulţi o cred bandă se numeşte acostament. Nu e o bandă. Nu este nici măcar bandă de urgenţă. Dar totuşi, pentru fluidizarea traficului este recomandat ca vehiculele mai lente să intre pe acel acostament pentru a facilita depăşirea de către vehiculele mai rapide. Normal, toată lumea ar trebui să meargă pe banda de circulaţie şi acostamentul să fie liber. 

Dar, şofereşte, omeneşte, cum vreţi să spunem, ar fi indicat să te repliezi pe acostament dacă eşti mai lent, fie că eşti cu un autoturism sau cu un camion. 

Dar aceea nu este o bandă de circulaţie. Şi, după cum vedem pe aceste drumuri, acel acostament, la un moment dat se îngustează sau chiar dispare fără să fie semnalizată. E totuşi un acostament, nici nu trebuie semnalizate îngustările, din punct de vedere regulamentar", a declarat Titi Aur pentru DC News (citește continuarea AICI).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel