Retailerul francez Auchan ar putea cumpăra divizia Real din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România.
Informaţiile potrivit cărora retailerul francez Auchan urmează să cumpere magazinele Real din Centrul şi Estul Europei se intensifică cu fiecare săptămână ce trece. Publicaţia germană Lebensmittel Zeitung a scris că cele două companii negociază tranzacţia de aproximativ trei săptămâni, dar nu au căzut la înţelegere din cauza contractelor de închiriere încheiate până acum de Real. Potrivit ziarului nemţesc, vânzarea diviziei Real nu ar rezolva problemele financiare cu care se confruntă Metro Group. Vânzarea ar putea aduce Grupului venituri cuprinse între 1 şi 1,2 miliarde de euro, inclusiv partea de real estate, dar şi o perioada de relaxare pentru managementul şi acţionarii greu încercați în ultima vreme, anunță site-ul de specilalitate economica.net. Situația aduce în vedere prima jumătate a anului 2012, când Grupul a trecut de la profit la pierderi, deşi au avut vânzări mai mari. Compania de retail a raportat în prima jumătate a acestui an vânzări de 31,5 miliarde de euro, cu 2% mai mult faţă de aceeași perioadă a anului trecut. Au avut însă pierderi nete de 110 milioane de euro.
În ceea ce priveşte rezultatele diviziei de hypermarketuri, Real a înregistrat o scădere a vânzărilor în Europa de Est, ca urmare a reticenţei consumatorilor din Polonia şi România, care nu şi-au reluat obiceiurile de consum de dinainte de criza economică. Metro a intrat în România cu divizia sa de hypermarket în martie 2006, cand a fost deschis primul magazin Real în Timișoara. Au urmat alte hipermarketuri, deschise în centre economice importante ale ţării, însă retailerul a înregistrat cifre de afaceri din ce în ce mai mici.
În acelaşi timp, retailerul francez Auchan are vânzări internaţionale de 60% din veniturile consolidate ale grupului. Mai mult, veniturile nete au crescut constant din 2007, ajungând la 40,4 miliarde de euro în 2011, în timp ce profitul net a fost de 810 milioane de euro, în creştere începând cu 2009. În contextul în care criza financiară a destabilizat business-urile multor mari actori mondiali de pe piaţa de retail, se pare că Auchan este printre puţinii care stau în picioare. Auchan operează în momentul de faţă peste 630 de magazine în 12 ţări ale lumii. În România, Auchan a deschis primul magazin în noiembrie 2006.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News