Direcția Hidrografică Maritimă a emis marți, 29 martie, un aviz pentru navigatori, prin care recomandă tuturor navelor care navighează către și dinspre porturile românești de la Marea Neagră (Mangalia, Constanța, Midia, Sulina) să urmeze anumite rute de navigație, cu o lățime a pasei de 2 mile marine, pentru a reduce riscurile cauzate de posibila prezență a unor mine marine aflate în derivă.
Prin canalele oficiale specifice, navigatorilor le-au fost recomandate navigarea cu atenție și întărirea observației vizuale în zona de responsabilitate a României și le-a fost solicitat tuturor navelor să raporteze, imediat, autorităților maritime din țara noastră orice detectare a minelor, informează Ministerul Apărării Naționale.
În zona maritimă de responsabilitate, Forțele Navale Române au luat măsuri de cercetare sistematică, pentru întărirea supravegherii spațiului maritim (apele teritoriale, zona contiguă și zona economică exclusivă) și pentru executarea unor intervenții rapide, cu structuri specializate, pentru asigurarea securității navigației.
Aceste măsuri au fost luate de Ministerul Apărării Naționale în urma consultărilor între Forțele Navale Române și reprezentanții autorităților naționale cu atribuții în asigurarea siguranței navigației și ai agenților economici care desfășoară activități în spațiul maritim al României, măsuri pentru reducerea impactului pericolului de mine și pentru executarea navigației în condiții de siguranță.
Mină marină, observată în largul Mării Negre, la 70 de kilometri travers de Capu Midia a fost observată de pescadorul românesc „Olimpus 1”, al cărei comandant a informat autoritățile române, pe canalele oficiale.
Echipajul puitorului de mine și plase „Viceamiral Constantin Bălescu” a executat, luni, 28 martie, o misiune de intervenție pentru neutralizarea unei mine marine care se afla, în derivă, la o distanță de aproximativ 39 mile marine travers de Capu Midia.
După ce nava a ajuns la o distanță de siguranță față de mină, echipa de scafandri deminori (EOD) de la bordul navei s-a deplasat cu o ambarcațiune rapidă în apropierea acesteia, a identificat tipul de mină și a stabilit procedura de distrugere.
Conform procedurii operaționale pentru astfel de situații, scafandrii EOD au montat pe mină o încărcătură explozivă, pe care au detonat-o de la distanță. Puitorul de mine și plase „Viceamiral Constantin Bălescu” își continuă misiunea de cercetare-supraveghere în zona de responsabilitate maritimă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu