Ministerul Transporturilor dă vina pe fosta guvernare care ar fi negociat prost contractul cu Bechtel. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) nu are bani decât pentru tronsonul Târgu Mureş – Borş al viitoarei autostrăzi.
Vor căuta „soluţii”.
Ieri, la conferinţa „Talks about Transport & Logistics”, secretarul de stat al MTI Eusebiu Pistru a declarat că ministerul va asigura sumele necesare pentru construirea tronsonului de autostradă Târgu Mureş - Borş al autostrăzii Transilvania, în lungime de 254 km, iar pentru sectorul Târgu Mureş - Braşov „va căuta soluţii de finanţare”, deocamdată neexistând ceva concret în acest sens.
Dau vina pe predecesori.
„Contractul cu constructorul autostrăzii Transilvania a fost negociat prost, iar acum ne aflăm în plin proces de renegociere a preţurilor practicate de Bechtel”, a declarat Pistru. El a afirmat că firmele de construcţii cărora MTI le-a trimis notificări pentru respectarea contractelor au început să se „mobilizeze”, străduindu-se să respecte termenele. Proiectul de construcţie a autostrăzii a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.
Datorii mari, lucrări mici.
Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Până în prezent au fost contruiţi doar 52 km din autostradă, dintr-un total de 415 km, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri. Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România avea în luna mai o datorie către Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adaugă TVA în valoare de 90,3 milioane lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu