Brandul Nike, cel mai mare retailer de articole sportive din lume, a înregistrat prima scădere a profitului net din ultimii doi ani și jumătate.
Scăderea profitului companiei pare să fie cauzată de creşterea cheltuielilor de marketing şi forţa de muncă, rezultatele dezamăgind piaţa şi conducând scăderea acţiunilor companiei cu 13%.
Profitul net al retailerului de articole sportive a ajuns la 549 de milioane de dolari, în anul fiscal 2011 – 2012, înregistrând o scădere a profitului cu 7,6%, potrivit Bloomberg.
Aceasta este prima scădere a profitului înregistrată de companie din trimestrul septembrie-noiembrie 2009, deși analiştii anticipau un câştig cu 17% mai ridicat faţă de cifra raportată, care ar fi reprezentat o creştere în comparaţie cu profitul din perioada corespunzătoare a anului trecut.
Mark Parker, directorul general al companiei a introdus din luna ianuarie majorări de preţ la majoritatea produselor pentru a aduce veniturile în balans cu cheltuielile crescute, iar vânzările au scăzut din cauza recesiunii şi măsurilor de austeritate. Pieţele europene generează 25% din veniturile companiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu