România va intensifica promovarea pe piaţa rusă şi ţinteşte o creştere a numărului de turişti cu 30% pe an, a declarat vicepreşedintele Autorității Naţionale pentru Turism (ANT), Mirela Matichescu, la Târgul internaţional de turism care se desfăşoară între 20 şi 23 martie la Moscova.
Autor: Laura Galescu
"Vrem să atragem în România cât mai mulţi turişti din Federaţia Rusă, dar pentru asta va trebui să intrăm pe piaţă cu o promovare mai agresivă. Potenţialul pieţei ruse este uriaş. Anul trecut au fost în Bulgaria peste 600.000 de truişti ruşi, iar în Grecia mai mult de un milion", a spus Mirela Matichescu, pentru Mediafax.
Oficialul ANT a afirmat că Rusia ocupă locul 5 în Europa ca potențial de turişti, iar în ultimii 15 ani are a treia rată de creştere a numărului de turişti care pleacă în străinătate, după India şi China. Pe piaţa rusă vor fi promovate staţiunile balneare şi circuitele culturale, dar şi turismul de distracţie, stațiunea Mamaia şi Bucureşti.
"Ruşii sunt cunoscuţi că sunt foarte cheltuitori. Ei au o medie a cheltuielilor de 200 de dolari pe zi, în afara pachetelor pe care le plătesc. Vrem să intensificăm promovarea atât prin infotripuri în România ale jurnaliştilor şi agenţilor de turism ruşi, dar şi prin metode care au fost mai puţin folosite până acum. Intenţionez să aducem în România vedete din Rusia, să facem nişte documentare sau videoclipuri cu ele şi să le prezinte pe posturile lor TV", a adăugat vicepreşedintele ANT.
Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, în anul 2011 au venit în România peste 119.000 de vizitatori din Federaţia Rusă. Astfel, Rusia ocupa locul 13 într-un clasament al numărului de vizitatori străini în România.
Vizitatorii, însă, nu au fost neapărat turişti şi cei mai mulţi dintre ei au fost înregistraţi doar pentru că au trecut frontiera, însă nu s-au cazat la un hotel sau pensiune. Statistica arată că numărul ruşilor care s-au cazat în România nu a depăşit 20.000.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News