Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu, de pe care zboară avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, se va transforma în aerodrom pentru curse business, deşi prezenţa private jet-urilor este redusă, iar numărul de zboruri business nu este semnificativ.
"Este ca la autostrăzi. Nu poţi spune câte maşini vor circula pe autostradă, dacă nu construieşti una. Chiar dacă în prezent traficul din curse business (private jet-uri) este slab dezvoltat, trebuie să transformăm aeroportul într-unul precum London City Airport, pentru a da posibilitatea operatorilor de private jet-uri să vină aici şi să nu îşi ţină aeronavele pe aerodromul din Clinceni, de exemplu", spune Valentin Iordache, director calitate în cadrul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) pentru ZF.
Mai mult, se doreşte transformarea aeroportului din Băneasa după modelul London City Airport, un aeroport de pe care se operează sute de curse de business.
Licitaţia pentru achiziţia de servicii în vederea realizării studiului de fezabilitate este în curs de demarare. Aproape 450.000 de euro se vor plăti pentru studiile de fezabilitate.
"Vrem să separăm traficul comercial de cel general - private jet-uri, curse operate de poliţie sau ambulanţă -, pentru că mixul acesta creează dificultăţi de operare", a declarat el. Deşi a fost proiectat pentru o capacitate de 300.000 de pasageri, pe aeroportul din Băneasa traficul a ajuns la aproape 2,1 milioane de pasageri anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu