Trei dintre cele mai circulate pasaje și poduri din București vor intra în reparații capitale, după ce au fost încadrate la cel mai ridicat risc seismic, reprezentând un pericol real pentru siguranța...
Primăria Capitalei a anunțat miercuri lansarea procedurilor pentru reabilitarea a trei dintre cele mai utilizate puncte de traversare rutieră din București: pasajele Lujerului și Bucur-Obor, alături de Podul Băneasa.
Anunțul a fost făcut de primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, care a precizat că intervențiile sunt urgente, întrucât aceste structuri se află într-o stare avansată de degradare.
Administrația Străzilor a publicat în platforma SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) licitațiile pentru proiectarea și executarea lucrărilor de consolidare și modernizare a celor trei obiective. Termenele de depunere a ofertelor sunt stabilite astfel: 20 august pentru Pasajul Lujerului, 21 august pentru Pasajul Bucur-Obor și 22 august pentru Podul Băneasa.
„În urma expertizării a 24 de poduri şi pasaje din București, cele trei obiective au fost clasificate în gradul V de risc seismic şi reprezintă un pericol real pentru siguranța circulației. Consolidarea lor este esențială atât pentru siguranța celor care tranzitează aceste zone, cât şi pentru fluidizarea traficului şi îmbunătățirea mobilității urbane”, a transmis Bujduveanu într-o postare pe Facebook.
Lucrările propuse sunt de mare amploare și includ demolarea și reconstrucția suprastructurilor, întărirea fundațiilor existente, ridicarea de noi structuri rutiere, precum și instalarea semnalizării și marcajelor necesare. Timpul estimat pentru finalizarea proiectelor variază semnificativ în funcție de complexitate: Pasajul Lujerului va necesita aproximativ 33 de luni, Bucur-Obor - 24 de luni, iar Podul Băneasa - 17 luni.
Valoarea totală a investițiilor se ridică la peste 300 de milioane de lei. Mai exact, lucrările la Pasajul Lujerului sunt estimate la peste 203 milioane de lei, reabilitarea Pasajului Bucur-Obor va costa aproape 115 milioane de lei, iar Podul Băneasa are alocate fonduri de aproximativ 22 de milioane de lei.
Pentru evaluarea ofertelor depuse, criteriile de selecție includ prețul (cu o pondere de 40%), garanția lucrărilor (10%), experiența profesională (20%) și calitatea metodologiei propuse (20%). În plus, utilizarea tehnologiei moderne BIM (Building Information Modeling) va fi punctată separat, cu 10%. Participanții la licitație trebuie să demonstreze că au realizat, în ultimii cinci ani, cel puțin un proiect de construcție similar ca anvergură și complexitate.
Prin această inițiativă, autoritățile își propun nu doar să elimine riscurile majore de siguranță pentru șoferi și pietoni, ci și să aducă o îmbunătățire semnificativă a traficului urban într-unele dintre cele mai aglomerate zone ale orașului.
CITEȘTE ȘI: Sute de imobile din Capitală, fără apă caldă din cauza lucrărilor la sistemul de termoficare
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News