Grupul auto german Daimler AG ar putea să mute o parte din afacerile sale în entităţi legale distincte, dar cu toate acestea exclude pentru moment orice vânzare semnificativă, a declarat, miercuri, directorul general al companiei, Dieter Zetsche, transmite Reuters.
Daimler este criticat de mult timp de investitori pentru oferta sa foarte variată de produse care include automobile de mici dimensiuni marca Smart, limuzine de lux Mercedes-Benz, camioane şi autobuze. Până acum, grupul german a respins ideea unei divizări, însă în prezent industria auto trece printr-o serie de modificări semnificative odată cu apariţia automobilelor electrice şi a vehiculelor autonome.
"Recomandăm ca această comunicare să fie luată în serios", se arată într-un raport al analiştilor de la Evercore ISI. Potrivit acestora, separarea unor divizii Daimler ar putea crea valoare pentru investitori, în condiţiile în care divizia de camioane şi autobuze este evaluată la 31 miliarde de euro, iar capitalizarea de piaţă a întregului grup Daimler este de aproximativ 65 de miliarde de euro.
Cu toate acestea, directorul financiar Bodo Uebber a subliniat că Daimler nu intenţionează să renunţe la unele din unităţile sale, dar a lăsat deschisă posibilitatea listării parţiale a unor activităţi.
"Nu am decis să înfiinţăm noi structuri legale în cadrul grupului. Am decis să analizăm această posibilitate. Am înfiinţat un mic grup în cadrul companiei care analizează această idee", a precizat şeful Daimler, Dieter Zetsche, care a adăugat că discuţiile în interiorul companiei nu au ajuns încă la stadiul în care este necesar ca pieţele să fie informate.
Aceste informaţii referitoare la o revizuire strategică vin într-un moment în care industria auto este criticată pentru manipularea emisiilor poluante şi acuzată de comportament de limitare a concurenţei. "Industria auto a ajuns pe prima pagină a ziarelor şi nu este vorba de articole laudative", a recunoscut Zetsche.
Revista germană Der Spiegel a publicat un articol conform căruia producătorii auto germani Daimler, BMW, VW, Porsche şi Audi au avut mai multe întâlniri la care s-au înţeles între ei cu privire la furnizori, preţuri şi standarde în dezavantajul constructorilor străini. Dieter Zetsche a refuzat să comenteze aceste informaţii şi a subliniat că Daimler a operat în limitele legii, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News