Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Șoferii de TIR renunță la CURSE. De ce nu ar trebui izolați? Apel către Guvern

Transportatorii sunt nemulțumiți de noua Ordonanță Militară dată de autorități și spun că în acest fel ar putea renunța să mai efectueze curse interne și internaționale.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului revizuirea Ordonanței Militare nr. 4 din 29.03.2020, prin excluderea clarã a conducãtorilor autovehiculelor de transport marfã cu capacitatea maximã autorizatã mai mare de 2,4 tone care realizeazã transporturi internaționale de la mãsurile de izolare/carantinare, dacã aceștia nu prezintã simptome asociate noului coronavirus (COVID-19).

”Dacã Ordonanța nu este revizuitã, astfel încât familiile șoferilor sã nu fie plasate automat în carantinã timp de 14 zile, dacã nu se renunțã la formulare și la izolare pentru șoferii de camion, atunci niciun conducãtor auto nu va mai dori sã meargã în curse”, se arată într-un comunicat de presă. 

Nemulțumiri pe rețelele de socializare 


De altfel, pe pagina de Facebook UNTRR, firmele de transport rutier și șoferii și-au exprimat nemulțumirile. Iată câteva dintre ele: 

1. cel mai bine ar fi sã se renunțe și la formulare și la izolare pentru șoferii de camion asimptomatici!

2. nicio țarã din Europa de vest în afară de România nu își izoleazã șoferii de camion

3. șoferilor de camion li se mãsoarã temperatura doar la ieșire din Italia

4. șoferii nu intrã în marile aglomerãri urbane, ocolesc orașele utilizând șoselele de centurã și centrele logistice sunt în afara localitãților sau la periferie, astfel cã riscul de contaminare scade foarte mult

5. datoritã derogãrilor la Regulamentul 561/2006 privind timpul de conducere și odihnã, șoferii opresc mai rar în parcãri și nu mai socializeazã între ei, pãstrând distanțarea socialã

6. uneori șoferii sunt singurele persoane din familie care aduc un venit și atunci sunt foarte atenți sã respecte toate regulile de igienã, de distanțare socialã

7. cine va susține economia României? Dacã nu mai are cine să transporte marfã cum vom exporta și importa bunuri? Centrele logistice, magazinele, producãtorii, exportatorii vor apela la firme din afara României

8. cine va suporta costurile de izolare? Statul? Nu cred! Cetãțeanul prin prețul produselor!

9. șoferii refuzã sã plece în curse de teama izolãrii lor și a familiilor lor la retur din cursã

10. procedurã birocraticã inutilã - cu creșterea timpului de așteptare la frontiere

11. creșterea expunerii riscului de contaminare

12. managementul firmelor de transport se preocupã în mod constant de starea de sãnãtate a șoferilor și sunt primii care pot raporta eventuale cazuri cu simptome

13. nu se blocheazã transportul rutier

14. la intrarea în România pe 4 puncte de trecere a frontierei timpul de așteptare este mai mare decât la intrare din Austria în Ungaria în condițiile în care fluxul de vehicule comerciale care intrã în România este considerabil diminuat de autovehiculele care merg spre Croația, Serbia, cele care au destinație Ungaria. Acest lucru se datoreazã formularelor inutile pentru șoferi

15. se genereazã costuri suplimentare autoritãților DSP și poliției locale cu vânãtoarea șoferilor în localitãțile de domiciliu

16. de ce pe vameși, polițiștii, jandarmii, armata, care sunt cu mult mai expuși zilele acestea, fațã de șoferi, nu intrã în izolare împreunã cu familia? Ei dupã ce ies din turã, au dreptul sã stea cu familia, iar noi, șoferii, nu!

17. șoferii sunt speriați și refuzã sã mai plece în cursã dacã de fiecare datã apar atâtea discuții la nivelul autoritãților din România cu privire la situația lor

18. mãsura este costisitoare și inutilã atât prin practica țãrilor vestice dar și prin comparație cu alte segmente sociale cu risc real sporit de contaminare - spre care ar trebui canalizatã atenția și efortul și bugetul autoritãților DSP și prefecturilor și consiliilor locale

19. șoferii de camion sunt super izolați pe toatã durata cursei - fiind singuri în cabina sau cel mult în echipaj

20. șoferii de camion sunt expuși la contaminare cu Covid 19 tocmai prin procedurile de control de la frontiere - unde trebuie sã se dea jos din cabina sã meargã la corturile DSP

21. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta produsele alimentare pentru populație

22. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta medicamentele pentru spitale și populație

23. dacã sunt izolați la domiciliu nu avem cu ce transporta tehnica medicalã, produsele pentru dezinfectare, curãțenie pentru spitale și populație

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy