Reducerea numărului accidentelor grave pe șosele au determinat statele membre UE să găsească soluții tot mai practice și ingenioase. DC News vă prezintă câteva dintre măsurile pentru care au optat cele mai evoluate țări.
Uniunea Europeană a dezvoltat o politică amplă cu targeturi clare în ceea privește reducerea numărului de accidente cu urmări grave. Deși România se află în continuare în a doua parte a clasamentului, evoluția a fost recunoscută, însă deocamdată insuficientă pentru pretențiile pe care le ridică deja alte state.
Citește și: Accidente România, statistici negre. CNAIR, plan de urgență după situația gravă
În Germania, încă din 2010 au fost dezvoltate programe ample pentru a diminu numărul victimelor de pe șosele. Campaniile duse nu s-au focusat doar pe rezultatul imediat și pe o singură direcție. O importanță deosebită a fost atribuită ducației oamenilor chiar de la școlile primare. Încă din acel moment, copiii sunt învățați să manevreze cât mai bine bicicletele, să cunoască semnele de circulație și să înțeleagă nivelul de responsabilitate al unui participant la trafic.
Pentru a spori măsurile de siguranață, dar și pentru protecția mediului, Olanda, Belgia și Suedia s-au arătat preocupate să dezvolte o infrastructură specială pentru bicicliști. Olanda este un dintre țările în bicicliștii se bucură de benzi separate care se întind pe distante foarte mari chiar și în afara localităților.
În urma unei analize ample, s-a constatat că una dintre cauzele accidentelor în care sunt implicați motocicliști constă în vizibilitatea pe șosele. Astfel că Ministerul Transporturilor din Germania a emis creat un set de norme pe care trebuie să le respecte fabricile de echipamente, iar unul dintre aspectele cele mai impotante este obligativitatea folosirii unor materiale reflectorizante.
Citește și: Dobânzile. Decizia finală a BNR
Suedia este țara cu cele mai puține accidente grave din Uniunea Europeană. Sistemul a pornit de la ideea că oamenii vor face întotdeauna erori și astfel au dezvoltat o strategie amplă. Un exemplu este sistemul de creare a două benzi într-o direcție și una pe cealaltă marcate cu cabluri de sârmă pe mijloc și pe fiecare parte, iar acestea se schimbă din când în când pentru a permite depășirea în ambele direcții. Acest sistem a dus la scăderea deceselor pe șosele cu peste 90%.
Pentru că principala cauză a accidentelor rămâne viteza excesivă, guvernul german a luat măsuri de sancționare a celor care nu respectă indicatoarele și au montat sisteme de supraveghere cu înregistrare a vietezei. O altă măsură a constat în înmulțirea semnalizărilor electronice care să indice restricțiile de viteză. Există chiar și un proiect pentru implementarea unui sistem de semnalizare a celor care au luat-o în direcția greșită.
O altă inovație este sistemul pe care Germania îl dezvoltă de a li se comunica participanților la trafic, prin intermediul unui sistem, eventuale accidente sau situații în care oamenii au nevoie de ajutor.
DCNews demarează o campanie de prevenire și reducere a numărului de accidente rutiere pe drumurile publice, inițiativă sustinută de CNAIR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News