Dieta care face minuni pentru piele

Dana Lascu / 30 aug 2018 / 22:10 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Pentru a avea o piele netedă și roz este un vis pentru mulți (inclusiv noi). Dar de câte ori v-ați dat cu o cremă hidratantă, mult lăudată, care promitea să vă aducă stralucirea de neatins? Și de câte ori ați fost dezamăgită că nu se vede vreo mare diferență? Măști de față ținute peste noapte, din cele hidratante pentru zi, seruri, soluții, tonifiante, esențe, uleiuri ... există atât de multe lucruri care pot face parte din rutina zilnică. Și, totuși, ignorăm cel mai ușor mod de a ne face pielea frumoasă: mâncarea! Iată ce trebuie să conțină dieta pentru o piele sănătoasă și strălucitoare!

Înainte să alergați la magazin să cumpărați o nouă cremă/tonic care promite o piele superbă, trebuie să vă amintiți că niciunul dintre aceste produse „de suprafață" nu va avea vreodată un efect în profunzime. Pentru asta, pielea trebuie hrănită din interior. Terapeutul nutrițional și nutriționistul Fiona Lawson a explicat, pentru healthy-magazine.co.uk, ce trebuie să facă parte din alimentația noastră și ce trebuie să evităm dacă obiectivul nostru e să avem o piele frumoasă. 

Ce să conțină dieta ta: 

Apa

Gândiți-vă la celulele voastre ca niște baloane. Dacă sunt pline doar cu un volum mic de apă, sunt mult mai probabil lăsate și zbârcite. Dacă, totuși, sunt pline de apă, sunt întinse, ferme și pline - exact cum vă doriți să fie pielea. Încercați să beți cel puțin două litri de apă în fiecare zi sau mai mult dacă sunteți o persoană activă.

Grăsimi esențiale

Consumul unor cantități adecvate de grăsimi bune și esențiale - din ulei de măsline, avocado, nuci și semințe - ajută la crearea membranelor celulare puternice și flexibile. Acestea, la rândul lor, ajută celulele să rețină toată apa pe care ați băut-o, ducând la o piele netedă și suplă. Faceți-vă obiceiul de a adăuga puțină grăsime de bună calitate la fiecare masă, cum ar fi o picătură de ulei de măsline extra virgin peste salată sau câteva nuci.

Fructe și vegetale organice

Pielea este supusă unei serii de atacuri: poluare, fum, raze UV, clorul din apă și chiar trecerea de la căld la rece. Împreună, acestea compun stres oxidativ. Antioxidanții găsiți în fructe și legume colorate, crescute natural, ajută la neutralizarea acestui stres și, astfel, la prevenirea deteriorării pielii.

Alimente fermentate

Sănătatea pielii este intrinsec legată de cea a intestinului. Nivelul corect de bacterii bune va susține un ten clar, radiant, în timp ce prea mulți dintre „băieții răi" (atât bacterii cât și ciuperci) pot contribui la o serie întreagă de probleme, inclusiv eczeme și acnee. Cea mai bună modalitate de a vă stimula bacteriile bune este să consumați o gamă largă de alimente fermentate. Acestea includ varza, kefirul (lapte fermentat) și iaurtul natural.

Vitamina C

Este, de asemenea, un antioxidant, dar merită o mențiune specială în ceea ce privește sănătatea pielii. Vitamina C joacă un rol crucial în dezvoltarea colagenului, care menține pielea fermă, și a elastinei, care o menține suplă. Majoritatea oamenilor cred că portocalele sunt bogate în vitamina C, dar, de fapt, ardeii, vegetalele cu frunze închise și varza de Bruxelles sunt unele dintre cele mai bune surse.

Ce să eviți:

Zahărul

Studiul după studiu au arătat că un consum ridicat de zahăr poate provoca dezastru pe piele, exacerbatând totul, de la acnee la îmbătrânire. Acordați atenție zahărului ascuns și / sau inutil din alimente: băuturile dulci, produsele ambalate și mesele de-a gata, sunt primii vinovați.

Alcoolul

Alcoolul este deshidratant și pune o presiunie imensă pe sistemul de detoxifiere a corpului, în final făcând pielea să sufere. De asemenea, poate crește riscul de rosacee (inflamație cronică a pielii) la femei. Atunci când bei, o tactică simplă și eficientă pentru reducerea aportului de alcool este alternarea un pahar cu băutură, unul de apă și tot așa. Vei be amai puțin și vei avea o piele mai sănătoasă.

Cofeina

Nivelurile ridicate de cafeină măresc productivitatea hormonului de stres, cortizolul. Cortizolul ridică nivelul unui alt hormon, insulina - care poate determina pielea să producă exces de ulei și să transforme celulele pielii prea repede, ducând la congestie. Ideea e că vă puteți bucura de doar o cană de cafea pe zi, dar mai bine o înlocuiți cu un ceai verde, care e un puternic antioxidant.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.22