Cinci greșeli pe care și experții în sănătate le fac fără să realizeze

Dana Lascu / 01 sep 2018 / 10:28 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Faceți exerciții, mâncați de cinci pe zi, beți apă și dormiți opt ore pe noapte. Dar este suficient asta pentru a fi sănătos? Nu tocmai, și asta pentru că, involuntar, facem lucruri care au efecte negative. Iată capcanele recomandărilor „sănătoase” în care picăm, fără să realizăm.

Atunci când adoptăm un stil de viață sănătos ne concentrăm doar pe lucrurile care ne țin la distanță de unele boli considerate înspăimântătoare, dar ignorăm, aproape cu dezăvârșire, afecțiuni care ne pot chinui ani buni. Nu e singura greșeală pe care o facem. Spre exemplu, renunțăm la alimente sau ingrediente care nu sunt așa rele precum suntem făcuți să credem, ba chiar facem lucruri care aparent sunt benefice, dar în realitate ne pun serios viața în pericol. Iată cinci astfel de exemple de capcane în care până și experții în stil de viață sănătos cad fără să realizeze.

1. Ne temem doar de cancer. Restul, nu contează

„Deși este un lucru bun că gradul de conștientizare a crescut în jurul riscului de a face cancer, demența afectează în realitate mult mai mulți oameni", arată Dave Bell, purtător de cuvânt al Asociației britanice pentru Demență.

„De fapt, aceasta este acum principala cauză a decesului la femei în Marea Britanie, potrivit Oficiului Național pentru Statistică. Iar stilul tău de viață de acum poate avea un impact major asupra viitorului risc de dezvoltare a demenței", a explicat acesta, conform healthy-magazine.co.uk.

2. Renunțăm prea ușor sare

„Deși recomandările sunt să consumăm mai puțin de 6g de sare pe zi (aproximativ o jumătate de linguriță), scopul nu este de a elimina complet sarea din alimentație. Ea este o sursă incredibil de importantă de sodiu, vitală pentru menținerea echilibrului fluidelor și transmiterea impulsurilor nervoase. Dacă nu consumați alimente mult procesate și nici nu mâncați corect, o linguriță de sare pe zi vă va ajuta să vă mențineți nivelul optim de sodiu. Sarea himalayană, spre exemplu, conține 84 de minerale și oligoelemente", arată nutriționistul Lily Soutter.

3. Ne dăm cu protecție solară, dar nu și pe mâini

„Într-un studiu recent publicat în Jurnalul Academiei Americane de Dermatologie, cercetătorii au observat obiceiurile a peste 2.000 de persoane care aplică protecție solară. Doar 33% dintre aceștia au aplicat protecția solară pe toată pielea expusă. Mâinile sunt în mod special predispuse la afectarea soarelui. Desigur, nu este vorba doar de riduri - cancerul de piele poate să pornească de oriunde pe corp. Data viitoare când aplici SPF pe față, nu-ți uita mâinile!", a explicat Dr. Ross Perry, director medical la Cosmedics Skin Clinics, pentru sursa citată.

4. Efectele nocive ale lumânărilor parfumate

Dr. Paula Baillie-Hamilton, expert în sănătatea și mediu, a arătat că: „S-ar putea să vă dea o stare de bine, dar lumânările parfumate pot elibera în aer un cocktail de toxine potențial nocive, potrivit unui raport al Agenției pentru Protecția Mediului din SUA. Inhalarea frecventă ar putea contribui la dezvoltarea cancerului, asta ca să nu mai amintim de astm și alte alergii. Mai bine le alegeți pe cele care utilizează ingrediente naturale - culorile sintetice și parfumurile pot contribui la poluare. Dacă aprinzi o lumânare, deschide o fereastră pentru ventilație!"

5. Exercițiile, făcute mult prea devreme

Charlotte Chamberlain, un instructor de fitness, arată că atunci când te trezești, „corpul tău va fi rigid, deci există un risc crescut de rănire. Din punct de vedere fiziologic, după-amiaza este cel mai bun moment pentru a face exerciții, deoarece ritmul cardiac și tensiunea arterială sunt la cel mai scăzut nivel. Dacă timpul este o problemă, încercați să lucrați la o intensitate mai mare pentru perioade mai scurte. Dacă nu aveți de ales, antrenați-vă dimineața, dar mergeți la culcare mai devreme, ca să aveți parte de cele 8 ore de somn!".



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26