Șase greșeli la alergătorii începători

Dana Lascu / 26 iul 2018 / 16:03 Salveaza PDF Comentarii
Când te apuci de alergat, începi cu o distanță mică, pe care o crești treptat
Descriere foto: Când te apuci de alergat, începi cu o distanță mică, pe care o crești treptat

Alergarea e un mod foarte bun de a te menține sau a ajunge în formă și, practic, cam toată lumea poate s-o facă. Nu ai nevoie de o sală de sport, echipament scump sau alte persoane care să-ți țină de urât ca să ieși la alergare. Numai că alergătorii începători fac șase greșeli care le pot produce neplăceri și chiar răni.

Tocmai pentru că alergarea este o activitate fizică ușor de făcut, mulți începători fac greșeli care le pot provoca neplăceri, adică dureri sau leziuni.

Dacă abia te-ai apucat de alergat, trebuie să ai grijă la anumite aspecte, altfel riști să-ți faci rău singur, notează jurnaliștii de la CNN. Iată care sunt greșelile frecvente făcute de proaspeții sportivi.

Să alergi prea mult din prima zi

Este una dintre cele mai frecvente greșeli făcute de începători. Atunci când adopți un nou hobby ești entuziasmat și ai tendința de a exagera. În cazul de față asta înseamnă să te forțezi să alergi prea mult, prea devreme, în condițiile în care rezistența corpului se câștigă prin efort susținut, crescut treptat. Practic, trebuie s-o iei încet și să mărești distanța și ritmul, ușor, astfel încât organismul să nu se resimtă. Experții spun că ideal este să crești distanța săptămânal, cam cu 10%.

Nu te odihnești suficient în timpul zilei

Începătorii au tendința să alerge în fiecare zi ca să-și atingă mai repede target-ul, adică greutatea dorită, spre exemplu. Numai că alergarea este o activitate fizică cu un impact mare asupra corpului, în mod special la începători, pe care aceștia nu au musculatura suficient de bine dezvoltată ca să o suporte. De ceea, odihna este absolut necesară. Cel mai bine ar fi să îți stabilești un program care să includă și zile de odihnă.

Nu te echipezi corect

Pentru alergare nu îți trebuie un echipament scump, dar trebuie să fie unul corect. Cea mai importantă componentă o reprezintă adidașii, care trebuie să fie unii speciali pentru această activitate, așa că e bine să te documentezi înainte de a cumpăra o pereche. Poți cere sfatul angajaților de la magazinele specializate, de asemenea. Ei îți vor analiza talpa și-ți vor recomanda perechea corectă. La femei, e foarte important și sutienul, care trebuie să fie unul special, de sport, care să le susțină perfect decolteul. Nu sunt bune sutienele de zi cu zi!

Doar alergi

Nu, doar alergarea nu e suficientă și nici nu e bine pentru organism să faci doar asta, pentru că folosești doar anumite categorii de mușchi. Cel mai bine ar fi să îmbini alergarea și cu alte exerciții fizice pe care le poți face tot în parc, astfel încât întreaga musculatură să-ți fie antrenată în exerciții. În prcurile din Capitală, spre exemplu, au fost amenajate mai multe spații cu aparate sportive pe care le poți încerca între ture.

Alergi până nu mai poți de durere

Pentru începători, în mod special, alergare apoate fi dureroasă. E ceva ce suporți ca să îți exersezi organismul, dar câtedată durerea e mult prea puternică și atunci nu trebuie să te mai forțezi. E important să înțelegi și să accepți că propriul organism îți „spune" cât poate suporta și să nu-i forțezi limitele, ca să nu te rănești.

Te compari, mereu, cu profesioniștii

Mai ales când tocmai te-ai apucat de alergat, ai tendința să te compari cu toți alergătorii care trec pe lângă tine. Ești entuziasmat, așa că probabil și citești materiale pe internet legate de alergare. Și te consideri vinovat că nu poți să fii, din prima, ca un alergător profesionist. E greșită abordarea. În loc să te faci singur cu ou și cu oțet, mai bine adu-ți aminte că toți alergătorii profesioniști sau veterani au fost cândva începători și folosește succesul lor ca o motivație, nu ca un termen de comparație în fața căruia tu să ieși prost.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25