€ 4.8280
|
$ 4.4671
|
Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Agenția Națională pentru Achiziții Publice, precizări IMPORTANTE în contextul instituirii stării de urgență

Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) a transmis câteva precizări legate cu privire la realizarea achizițiilor prevăzute în Decretul Președintelui României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României.

Având în vedere regulile generale de drept, normele juridice se aplică cu respectarea ierarhiei actelor normative, în ordinea importanței și a forței efectelor juridice pe care le generează, se arată într-un comunicat al ANAP.

Totodată, în contextul emiterii de către Președintele României a Decretului nr. 195 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 212/16.03.2020, Agenția Națională pentru Achiziții Publice face următoarele precizări:

* În perioada stării de urgență instituite pe teritoriul țării, autoritățile/entitățile contractante prevăzute la art. 10 și art. 28 din Decret, achiziționează în mod direct materiale și echipamente necesare combaterii epidemiei COVID-19;

*Autoritățile/entitățile contractante verifică încadrarea în prevederile Decretului și justifică modul în care achizițiile respective contribuie la combaterea epidemiei COVID-19;

* În vederea monitorizării achizițiilor derulate în perioada de aplicare a Decretului, autoritățile contractante pun la dispoziţia ANAP informaţii, în termen de maxim 30 de zile lucrătoare de la finalizarea perioadei decretate.

Consultări prin sistemul HELPDESK

 

"Agenția Națională pentru Achiziții Publice va oferi sprijin autorităților care derulează achiziții cum sunt cele de medicamente, materiale sanitare sau echipamente medicale. În momentul de față, angajații Agenției oferă consultări prin sistemul HELPDESK, tuturor autorităților care întâmpină dificultăți în derularea achizițiilor directe de materiale și echipamente necesare combaterii epidemiei COVID-19. Precizez că vom supraveghea atent achiziţiile publice derulate în această perioadă de autorități, ANAP având la dispoziție mecanisme de monitorizare a sistemului de achiziţii publice din România. Astfel, ne vom asigura că reprezentanții autorităților publice nu vor face abuzuri", a declarat președintele ANAP, Eugen Cojoacă.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.22