Vara aceasta va fi lansată păpușa Barbie cu proteză auditivă, capabilă să îmbrățișeze tot felul de dizabilități și să risipească un mit: perfecțiunea nu se încadrează în standarde. Adevărata frumusețe constă în unicitate și în caracteristicile noastre, așa că gestul companiei Mattel de a dori să schimbe standardele estetice impuse de societate duce la o adevărată schimbare motivațională, capabilă să-i facă pe toți să gândească și să emoționeze: de la cei mici până la adulți.
Se poate spune că începe o revoluție a frumuseții, în condițiile în care astăzi găsim o Barbie blondă în rochie și tocuri așezată pe scaunul cu rotile, totuși, glamour și modern. Sau o descoperim pe Barbie de orice formă și culoare a pielii, păr blond, închis, roșu, afro sau chiar fără păr.
View this post on Instagram
Povestea femeii care a inventat cea mai cunoscută păpuşă din lume
Inspirată de fiica sa adolescentă, Barbara, care avea o fascinaţie pentru păpuşi, Ruth Handler a creat în 1959 celebra păpuşă Barbie. 14 ani mai devreme, Ruth împreună cu soţul său, Elliot Handler, fondaseră compania Mattel Creation, gigantul producător de jucării de astăzi.
Ruth Marianna Handler a fost o femeie de afaceri americană şi, ulterior, o inventatoare. Ea a deţinut mai mult timp preşedinţia producătorului Mattel Inc., fiind cunoscută în opinia publică ca „mama păpuşii Barbie”, după cum s-a şi autodescris.
Ruth Handler s-a născut în 1916, în Colorado, într-o familie de polonezi imigranţi, dar s-a mutat în Los Angeles la scurt timp după ce s-a căsătorit cu Elliot Handler.
Cum s-a născut păpușa Barbie
În timpul unei vacanţe a familiei în Europa, antreprenoarea a descoperit păpuşa germană Bill Lilli – care nu era o jucărie pentru copii, ci mai mult un cadou pentru adulţi; ideile sale s-au conturat clar.
Odată ajunsă acasă, Ruth Handler a reconstruit designul păpuşii după criteriile sale şi a a numit-o Barbie, după numele fiicei sale. Celebra păpuşă a fost lansată pe 9 marie 1959 la târgul de jucării din New York, dar nu a avut un succes imediat.
Însă, când Disney a introdus show-ul televizat „Clubul lui Mickey Mosue”, Mattel a investit enorm în publicitate, strategie ce a avut efect. Compania a produs mai târziu, şi varianta masculină a lui Barbie, Ken, denumit, de asemenea, după fiul familiei Handler, potrivit Business Magazin
Succesul acestei jucării a propulsat compania Mattel în topul Fortune 500 cele mai mari companii industriale din SUA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News