Patru din zece români achiziţionează lunar câte un detergent de rufe şi vase (sondaj)

Cele mai cumpărate produse de curăţenie de uz casnic sunt detergentul de rufe automat, balsamul de rufe şi detergentul de vase manual, iar patru din zece români achiziţionează lunar câte un produs de acest tip, se arată într-un sondaj realizat la finalul lunii martie, în mediul online. 

Majoritatea românilor îşi spală hainele la maşină, în peste 96% dintre gospodăriile din mediul urban existând cel puţin o maşină de spălat rufe.

Pentru spălarea hainelor, românii folosesc detergenţi pudră (40,1% dintre respondenţi) şi lichid (34%). Detergenţii sub formă de capsule sunt preferaţi de 24,9% dintre români şi circa 1% cumpără alte tipuri de detergenţi, precum cei special formulaţi în funcţie de modelul maşinii de spălat sau alte considerente de nişă.

Soluţiile utilizate la spălarea automată a hainelor sunt în topul listei de cumpărături a românilor, în condiţiile în care maşina de spălat rufe este prezentă aproape în orice casă din mediul urban. Pe măsură ce consumatorii devin mai atenţi la tratarea specifică a ţesăturilor şi, în acelaşi timp, deţin maşini de spălat cu tehnologii mai noi, raportul dintre clasicul detergent pudră şi cel lichid sau capsule înclină în favoarea celei de-a doua categorii.

"Acest comportament de consum îl observăm în rândul clienţilor noştri, care arată un interes tot mai mare pentru detergenţii lichizi şi capsule, mai ales că şi preţurile acestor produse sunt tot mai accesibile", a afirmat Zsolt Forika, CEO ImportDirect.ro, compania care a solicitat sondajul.

Suma alocată de cei mai mulţi români (44,7%) pentru o achiziţie de detergent de rufe automat este cuprinsă între 50 de lei şi 100 de lei. Aproape 30% cheltuie între 30 de lei şi 50 de lei când cumpără detergent de rufe, iar 12,6% dintre respondenţi au un buget de peste 100 de lei per achiziţie. Sub 2% cumpără detergent mai ieftin de 15 lei la o achiziţie.

Într-un top al celor mai utilizate branduri de detergent de rufe, Ariel (75,6% dintre români au declarat că folosesc acest brand) şi Persil (menţionat de 46,6% dintre respondenţi) conduc în preferinţele românilor.

"Rezultatele acestui sondaj ne confirmă comportamentul de consum al clienţilor noştri, care obişnuiesc să cumpere mai multe branduri de detergent de rufe, pe care le folosesc alternativ. În rândul clienţilor noştri, un interes crescut în categoria de detergenţi îl observăm, astfel, pentru Savex, brand ce se remarcă prin diversitatea produselor şi preţurile accesibile", a continuat Forika.

Produsele de curăţenie pentru baie şi bucătărie, soluţiile pentru spălat pardoseli, geamuri şi detergenţii înălbitori şi pentru îndepărtarea petelor completează topul celor mai cumpărate produse de curăţenie de uz casnic, fiind achiziţionate lunar de trei din zece români.

La polul opus, cu cele mai puţine achiziţii lunare, se regăsesc odorizantele de cameră (circa 25% dintre români le cumpără lunar), soluţiile anticalcar (aproape 19%), săpunul de rufe (12,7%) şi detergentul de rufe manual, care se găseşte în coşul lunar de cumpărături în cazul a 10% dintre români.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel