Urmărește emisiunea live


Prezidențiale în România și Republica Moldova. Din 1918 până în prezent, succesele propagandei ruse, de la Panait Istrati la Greenpeace și Jador

Foto: Inquam Photos / Cornel Putan
Foto: Inquam Photos / Cornel Putan

Jurnalistul Val Vâlcu a explicat modul în care propaganda rusă influențează alegerile din România și Republica Moldova.

CITEȘTE ȘI                -                Elena Lasconi, Полезная идиотка

Mai mulți influenceri români, printre care și Culiță Sterp, au postat în ultimele zile videoclipuri, pe rețeaua de socializare TikTok, în care și-au manifestat susținerea pentru candidatul prorus Alexandr Stoianoglo la alegerile din Republica Moldova și au sugerat urmăritorilor lor, care probabil sunt și cetățeni ai statului din stânga Prutului, să voteze pentru acesta. Manelistul Jador a susținut, totodată, că a fost ofertat pentru a face propagandă politică unui candidat la alegerile prezidențiale din Republica Moldova.

Subiectul a fost analizat, la B1TV, de Val Vâlcu, jurnalistul făcând o comparație între strategia Rusiei din această perioadă și modul în care URSS a acționat în secolul trecut pentru denigrarea tuturor celor care se opuneau intereselor rusești.

„Dacă ne gândim, încă din 2008, campania anti-vaccinare a fost susținută de cine are interes să creeze lipsă de încredere între autorități și cetățeni, să creeze disensiuni în societate. URSS a făcut acest lucru încă din 1918 și cheltuie sume mari de bani. Gândiți-vă cât a cheltuit pentru a-l denigra pe Panait Istrati în presa franceza, în cercurile literare franțuzești, după ce Panait Istrati a vizitat Moscova și s-a întors de acolo dezamăgit fiind de comunism. E de cercetat cum i-au distrus viața acestui scriitor român.

De asemenea, să ne gândim cum au reușit, cu investiții destul de mici, să facă Germania dependentă de gazul rusesc, cum Greenpeace s-a opus proiectelor nucleare și cum au marșat pe tema fricii de accident nuclear. În Franța, 70% din energie este obținută în centralele nucleare.

Apoi s-a mers pe plantele modificate genetic, o altă campanie care a indus frică în societate. S-a ajuns ca firme puternice de cercetare să se mute din Europa în SUA pentru că în Europa era un climat împotriva acestor biotehnologii“, a precizat Val Vâlcu.

Mai mult, jurnalistul a arătat cum discuția reală despre Federația Rusă a fost deturnată în România printr-o fumigenă lansată în special de Elena Lasconi, care a încercat să creeze o conexiune între candidatul independent Mircea Geoană și Federația Rusă.

„Revenind la alegerile din Republica Moldova, siteuri importante de știri din România, abia acum și-au găsit să critice politica Maiei Sandu. În al doilea rând, avem maneliștii din politică, cei care au generat acum discuțiile privitoare la o „legătură“ Geoană - Rusia sau la troli.

Chestia asta nu e rea pentru Geoană, ci e rea pentru că pune reflectorul într-un loc unde nu e nimic și scapă George Simion, care este favorabil Moscovei și care astfel are șanse să scape neobservat către turul 2 și creează o țintă falsă“, a mai precizat, la B1TV, jurnalistul Val Vâlcu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel