Alătură-te comunității!




Topul celor mai valoroase brand-uri din lume

Andi Miron / 01 feb 2018 / 19:53 Salveaza PDF Comentarii

A apărut topul celor mai valoroase 500 de brand-uri din lume. Podiumul este reprezentat de Amazon, Apple și Google, conform Brand Finance Global 500.

În topul celor mai valoroase brand-uri ale lumii se regăsesc în premieră de la inițierea Brand Finance Global 500, pe primele 5 poziții, exclusiv brand-uri de tehnologie. Astfel, în top 5 intră: Amazon, Apple, Google, Samsung și Facebook. 

Amazon este cel mai valoros brand al lumii, estimat la 150,8 miliarde de dolari, având în 2017 o fulminantă creștere de 42%. Locul secund este ocupat de Apple, cu o valoare estimată la 146,3 miliarde de dolari. Pe locul al treilea se situează Google, cu o valoare estimată la 120,9 miliarde de dolari.

Amazon - 150,8 mld 

Inițial, Amazon a debutat ca magazin de cărți, transformându-se mai apoi într-un furnizor de infrastructură cloud și producător de electronice. Mai mult de atât, Amazon a trecut din 2018 și în mediul fizic. În plus, Amazon este prezent și în transporturi, streaming video și muzică și există posibilitatea ca gigantul american să achiziționeze o bancă în acest an. Fondatorul Amazon este Jeff Bezos, cel mai bogat om din lume.

Apple - 146,3 mld

Apple păstrează locul secund în top, după un declin de 27% în 2017. Brand-ul nu a reușit să-și diversifice oferta, devenind din ce în ce mai dependent de vânzările produsului său principal, iPhone, responsabil de două treimi din totalul veniturilor. Smartphone-ul iPhone X nu a înregistrat vânzări pe măsura așteptărilor în 2017 și există posibilitatea să fie scos de pe piață în acest an. Predicțiile specialiștilor indică posibilitatea ca Apple să scadă în acest top, tocmai din cauza politicii, concentrate pe produse de lux. Astfel, brand-ul poate pierde o cotă importantă din piață, în timp ce oameni se vor îndrepta către modele similare și mai ieftine ale competitorilor. De exemplu, Huawei.

Google - 120,9 mld

Lider în topul motoarelor de căutare, Google a scăzut două locuri față de anul trecut în topul celor mai valoroase brand-uri. Acesta a înregistrat o creștere a valorii de brand cu 10%. Google este de asemenea lider în piața tehnologiilor de cloud și a sistemelor de operare mobile. Cu toate acestea, concentrarea doar pe câteva sectoare, poate să limiteze potențialul brand-ului.  

Samsung - 92,3 mld

Samsung ocupă locul 4 în top, cu o creștere anuală de 39%.

Facebook - 89,7 mld

Lider în domeniul rețelelor sociale, Facebook ocupă poziția a cincea, înregistrând o creștere remarcabilă, de 45% anul trecut.

Pentru următorii ani se preconizează că din ce în ce mai multe brand-uri din domeniul digital vor cunoaște creșteri impresioante. Youtube, deținut de Google, şi-a dublat valoarea de brand până la 25,9 miliarde dolari, urcând 70 de locuri în clasament, până pe locul 42. De asemenea, brand-urile chinezești de tehnologie, dintre care Alibaba (locul 12), Tencent (locul 21), WeChat (locul 49), Baidu (locul 57), JD (locul 65) şi NetEase (locul 121), prezintă un potențial uriaș.

 

[citeste si]







loading...
VOTEAZA ARTICOLUL
Flash-mob. Dans popular de Ziua Internațională a Dansului

George Mihail Pârvan / 26 apr, 07:14

TOP STIRI CELE MAI...


loading...







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.
Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

n-nxt.14