Studiu. Cât ar trebui să dormim

Bogdan Cotigă / 09 ian 2019 / 20:00 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

A nu dormi suficient poate afecta sistemul imunitar, cardiovascular, metabolic şi neurologic şi poate genera depresie, anxietate şi chiar diabet, potrivit unei specialiste mexicane citată de EFE.

Psihiatra Margarita Reyes Zúńiga, de la Universitatea de Medicină a Somnului din cadrul Institutului Naţional de Boli Respiratorii (INER), a explicat că somnul în timpul orelor adecvate este la fel de important ca menţinerea unei diete echilibrate sau realizarea de exerciţii fizice. 'A nu dormi suficient face ca organismul să activeze sistemul de alertă, determinând o creştere a secreţiei de adrenalină şi o creştere a ritmului cardiac, a transpiraţiei, palpitaţiilor, durerilor de cap, anxietăţii şi a iritabilităţii', a spus ea. O altă consecinţă a privării de somn este slăbirea sistemului imunitar, cea ce face ca organismul să nu mai poată combată infecţiile. Referitor la problemele de metabolism, diabet, hipertensiune şi hipercolesterolemie, specialista mexicană a subliniat că lipsa somnului provoacă o creştere a apetitului, ducând la ingerarea unei mai mari cantităţi de alimente, care determină o alterare a glucozei din sânge.

Cât ar trebui să dormim în funcție de vârstă

Reyes Zúńiga a explicat că orele de somn se schimbă în funcţie de vârstă, de exemplu: nou-născuţii au nevoie de 18 ore de somn, copiii preşcolari de între 10 şi 12 ore, în timp ce adolescenţii de opt ore, iar adulţii de cel puţin 7 ore de somn. Potrivit rezultatelor Sondajului Naţional pentru Sănătate şi Nutriţie (Ensanut), 40 % dintre adulţi dorm mai puţin de 7 ore. Se estimează de asemenea că 60 % dintre copiii de vârsta şcolară dorm mai puţin de 9 ore, 'ceea ce explică parţial obezitatea infantilă', precizează Reyes Zúńiga. Experta notează că pentru a evita alterările ciclului de somn la populaţia adultă trezirea şi culcarea trebuie să aibă loc la aceeaşi oră, să nu se consume alcool seara, să se evite exerciţiile fizice cu trei ore înainte de culcare, iar cina să fie uşoară. Ea recomandă totodată ca dormitorul să fie comod, ferit de lumină şi de zgomote, iar în cameră să nu fie nici prea cald şi nici prea frig.

VEZI ȘI:

Dormi prea mult? Ai risc crescut pentru boli extrem de periculoase

Cristina Ich, cerută în căsătorie, în Mexic: Nu aș vrea să mi-l ia alta



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26