Fost pilot: În ce condiții nu se poate face degivrarea la avionul BN 2

avion bn2
avion bn2

Fostul pilot Paul Ghiţulescu a vorbit despre zborul cu avionul tip BN 2 în condiţii de givraj. El a explicat cum se face degivrarea aeronavei în zbor și care sunt motivele care ar fi putut împiedica acest proces.

„Această aeronavă zboară în zona în care givrajul este cel mai puternic. Givrajul e undeva - de la sol şi până la 5.000 de metri. Ea se încadrează exact în această zonă. (...) Nivelul 9.0 înseamnă vreo 2.700 de metri. Ar fi trebuit să mai urce un pic. Dar dacă s-a depus deja gheaţă pe el, motorul nu mai avea putere să urce”, a spus Paul Ghițulescu, în ediția de marți a emisiunii „100 de minute”, de la Antena 3.

Cum se face degivrarea Fostul pilot a explicat în ce condiţii se poate face degivrarea unei astfel de aeronave în timpul zborului: „La vârful planului, la bordul de atac al avionului, există o bandă de cauciuc în care intră aer sub presiune. Ea se umflă puţin şi sparge gheaţa”.

El a mai precizat că, în condițiile în care această bandă nu a fost funcţională, ori dacă gheaţa începuse deja să se depună, ea nu a mai putut fi dată jos de pe avion în timpul zborului. Astfel, aeronava este scăpată de sub control și pierde din viteză şi din înălţime. „Iovan nu a văzut solul. Încercând să facă manevrele alea, a pierdut altitudine şi viteză şi, după părerea mea, s-a trezit în arbori”, a mai declarat Paul Ghițulescu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel