Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Comisia Europeană, pachet Rutier "Europa în Mișcare". Claudia Țapardel: Rol ESENȚIAL

Claudia Țapardel, membru în Comisia pentru Transporturi a PE explică impactul măsurilor asupra companiilor și șoferilor din România. Comisia Europeană a prezentat astăzi în plenul Parlamentul European prima parte a Pachetului Rutier „Europa în Mișcare", un set de opt propuneri legislative și recomandări cu privire la viitorul pieței de transport rutier din Europa, care vizează întărirea cadrului social, combaterea practicilor neconcurențiale, digitalizarea și finanțarea infrastructurii.

Eurodeputata PSD Claudia Țapardel, membru în Comisia pentru Transporturi, explică care sunt consecințele acestui pachet asupra consolidării sectorului rutier european, dar și posibilele efecte asupra transportatorilor români.

„Pachetul Rutier publicat astăzi reprezintă un pas înainte pentru crearea unui sistem de transport rutier funcțional și cu adevărat european. Având în vedere că, în ultimii ani, statele membre au interpretat și aplicat diferit directivele și regulamentele europene, consider că noile măsuri aduc câteva clarificări extrem de importante. Din punct de vedere al aspectelor sociale și al îmbunătățirii condițiilor de lucru, propunerile legislative clarifică aspecte ce țin de timpul de odihnă și de lucru, precum și obligațiile angajatorilor. În acest sens, accentul se va pune pe intensificarea eforturilor de asigurare a aplicării legii și de reducere a sarcinii administrative pentru întreprinderi.

Totodată, în contextul în care sectorul se confruntă cu transformări tehnologice și noi tendințe economice, unele dintre măsurile cuprinse în pachet urmăresc să ofere soluții rutiere digitale și standardizate, prin care să fie reduse costurile socio-economice ale transporturilor, cum ar fi accidentele sau timpul petrecut în trafic, și să facă trecerea de la un sistem de taxare bazat pe timp la unul care ia în calcul distanța parcursă."

Cabotajul, punctul sensibil al Pachetului Rutier

Unul dintre punctele cele mai dezbătute în cadrul noului pachet legislativ se referă la operațiunile de cabotaj, adică prestarea de servicii de transport într-un stat membru prin intermediul unui transportator care își are sediul într-un alt stat membru.

Țapardel sancționează ferm decizia Comisiei de a limita ca timp acest tip de operațiuni de care depinde activitatea multor firme estice și solicită măsuri de combatere a companiilor fantomă (letterbox).

„Cabotajul este esențial pentru Europa și joacă un rol important în eficientizarea transportului internațional, în funcție de cererea de pe piață, și în reducerea parcursului în gol a vehiculului. De aceea, consider că abordarea propusă azi de Comisie prin care se limitează practic cabotajul, este una regretabilă și care nu reflectă adevăratele condiții de pe piața europeană. Mi se pare, de asemenea, incorect faptul că discuțiile se concentrează încă pe blamarea firmelor din est. Acțiunile Comisiei ar trebui îndreptate către companiile fantomă, adică acele entități comerciale care se folosesc de lacunele legislative pentru a-și plăti angajații cu salarii din est, deși aceștia își desfășoară activitatea în vestul Europei, uneori chiar în condiții de lucru extrem de precare.

Atât eu cât și colegii mei din țările central-estice din Parlamentul European vom analiza cu atenție propunerea Comisiei privind reducerea timpului pentru cabotaj, precum și includerea transportului în sfera de aplicare a Directivei privind Detașarea Lucrătorilor, pentru a ne asigura că acestea nu vor afecta buna funcționare a pieței de transport și nu vor pune în dificultate companiile din Centrul și Estul Europei."

Informații suplimentare privind Pachetul Rutier publicat astăzi de Comisia Europeană

Mobilitatea are o influență majoră asupra vieții de zi cu zi a cetățenilor europeni și asigură în mod direct peste 11 milioane de locuri de muncă. Sectorul se confruntă însă cu o serie de transformări tehnologice, economice și sociale al căror ritm este din ce în ce mai rapid. În acest scop, Comisia a adoptat astăzi o strategie pe termen lung care vizează concretizarea unei mobilități inteligente, echitabile din punct de vedere social și competitive până în 2025. Pentru realizarea acestei tranziții, UE va adopta măsuri legislative specifice și măsuri de sprijin, inclusiv investiții în infrastructură, cercetare și inovare. Se va garanta astfel că cele mai curate, conectate și automatizate soluții de mobilitate, echipamente de transport și vehicule vor fi concepute, oferite și fabricate în Europa.

Aceasta este însoțită de o primă serie de 8 inițiative legislative care vizează în mod specific transportul rutier. Acest sector este deosebit de importat întrucât asigură în mod direct locuri de muncă pentru 5 milioane de europeni și generează totodată aproape o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE. Propunerile vor îmbunătăți modul de funcționare al pieței transportului rutier de mărfuri și vor contribui la îmbunătățirea condițiilor sociale și de muncă ale lucrătorilor.

De asemenea, Comisia promovează soluții de mobilitate fluide, astfel încât cetățenii și întreprinderile să se deplaseze cu mai multă ușurință în întreaga Europă. Acesta este cazul propunerii care vizează sporirea interoperabilității sistemelor de taxare rutieră care le va permite utilizatorilor rutieri să conducă pe întreg teritoriul UE fără să se preocupe de diferitele formalități administrative. Acest prim set de 8 propuneri va fi completat în cursul următoarelor 12 luni cu alte propuneri, care vor viza, printre altele, normele de emisii pentru perioada de după 2020 pentru autoturisme și camionete, precum și primele norme de emisii pentru vehiculele grele, după ce astăzi a fost prezentată propunerea de monitorizare și raportare a emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil pentru vehiculele grele. Aceste propuneri vor promova inovarea, vor consolida competitivitatea, vor reduce emisiile de CO2, vor îmbunătăți calitatea aerului și sănătatea populației și vor spori siguranța transporturilor.

[citeste si]

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Cele mai noi știri

Cele mai citite știri






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy