Alimentaţie. Reguli de aur aplicate de Andreea Sava

Rodica Mitu / 24 iul 2017 / 17:58

Este important ce mâncați, dar la fel de important este și cum mâncați, scrie jurnalista Andreea Sava pe blogul ei.

În acest context, a prezentat câteva reguli pe care le aplică în alimentaţie.

1. 5 mese pe zi

Slabă și leșinată de foame nu se încadrează în ideea mea de frumusețe. Există noțiunea de "skinny fat", deci să fii slab nu înseamnă neapărat că arăți și bine sau că ești sănătos.

Mai întâi, însă, de câte ori pe zi ar trebui să mâncați. De 5 ori. Cum spuneam, fără înfometare. Adică 3 mese și 2 gustări. Micul dejun trebuie să fie cea mai consistentă masă iar cina cea mai ușoară, cu proteine din carne slabă și legume.

Astfel, nu doar că veți avea energie toată ziua deci veți putea face totul mult mai bine dar, mâncând mereu câte puțin, nu veți ajunge să o faceți pe fond de foame avansată deci să vă îndopați. Veți constata că, așa, de fapt veți mânca mai puțin fără să suferiți vreodată de foame.

2. Fără prăjeli, calorii goale și exces de zahăr rafinat

Orice aliment, oricât de sănătos, prin prăjire este încărcat cu grăsimi nesănătoase și devine nociv, nu doar că va îngrășa. De exemplu, 100 de grame de cartofi copți au 80 de calorii, prăjiți au 400!!

Prin calorii goale spun fast food, chipsuri, biscuiței și ronțănele de tot felul, patiserie din făină albă și cu multă grăsime. Noțiunea de calorii goale înseamnă că nu vă aduc nimic benefic pentru organism, niciun nutrient, doar că depuneți grăsime pe talie, fund și, mai rău, pe vasele de sânge și în jurul organelor.

[citeste si]

3. Ce și când trebuie să mănânci

Acum, însă, să trecem și la ce puteți consuma, ca să nu pară un articol negativist.  

Ideea e destul de logică și simplă: carbohidrații se consumă în prima parte a zilei, fiindcă sunt surse de energie mare dar care se termină repede deci trebuie să o consumați într-o activitate, pe când proteinele sunt descompuse cu un efort mai mare de către organism așa că vă vor stimula arderile, deci sunt alegerea cea mai bună pentru cină.

 

Citiţi continuarea AICI.