Alexandru Rafila CRITICĂ declarația lui Florin Cîțu și campania de vaccinare: Mi s-a părut SURPRINZĂTOARE. Probabil că e mai entuziast

Captură FOTO B1TV
Captură FOTO B1TV

Prof. dr. Alexandru Rafila a criticat modul în care este gestionată campania de vaccinare, dar și o declarație a premierului Florin Cîțu.

Profesorul Alexandru Rafila a criticat modul în care este gestionată campania de vaccinare și a spus că a remarcat mai multe declarații publice contradictorii precum și afirmații care le pot da românilor false așteptări. Astfel, medicul a dat de înțeles că o declarație a premierului Florin Cîțu a fost cam exagerată atunci când a spus că în perioada imediat următoare, peste 75% dintre persoanele de peste 65 de ani vor fi vaccinate anti-COVID-19.

"Dânsul spunea că "în perioada imediat următoare". Am citit și eu afirmația. Mi s-a părut surprinzătoare... Probabil că e o persoană mai entuziastă domnul premier, dar nu trebuie să creăm false așteptări oamenilor. În mod evident, dânsul știe care e posibilitatea de aprovizionare cu vaccinuri, nu mă refer la partea organizatorică, haideți s-o lăsăm pe asta deoparte, și în ianuarie și februarie cantitățile de vaccinuri primite vor fi limitate, vor fi în jur de 600.000 de doze. Abia din martie vor depăși probabil un milion de doze pe lună și atunci trebuie să fim mai pragmatici și mai realiști și să informăm corect populația, să nu creăm false așteptări", a declarat Alexandru Rafila, în direct la B1 TV.

"Ar fi trebuit creată o subcategorie în cadrul campaniei de vaccinare, astfel încât persoanele cu boli cronice și cele de peste 65 de ani să poată fi vaccinate imediat după cadrele medicale"

"Trebuia totuși prioritizat. Dacă spui că în etapa a doua vaccinezi șase milioane de persoane și toți încearcă să se programeze și lucrul ăsta nu e posibil... O etapizare sau o subetapizare poate era mai potrivită. Ei nu apucă să se programeze, ori nu știu, ori nu intră pe internet și o să se vacineze sau să se programeze mai întâi cei care sunt persoane active, lucrează în diverse structuri publice și care au obișnuința folosirii internetului", a completat el.