EXCLUSIV  100 km de şosea, scanaţi în două zile. Autorităţile ar putea şti cât de periculos e un sector de drum, înainte să se producă accidente

FOTO: Freepik@evening_tao
FOTO: Freepik@evening_tao

Ciprian Rudău, fondatorul Infrasmart, invitat la DC News TV, ne-a vorbit despre modul în care funcționează Viapix, programul folosit pentru digitalizarea rutieră.

Ciprian Rudău, fondatorul Infrasmart, a explicat, în exclusivitate pentru DC News, cum funcționează Viapix, programul menit să eficientizeze toată activitatea de întreținere a infrastructurilor rutiere și feroviare.

”Are nevoie de două zile pentru un drum de 100 de kilometri. Și dă un raport în care clasifică și geolocalizează fiecare indicator sau marcaj rutier și le clasifică în funcție de starea lor. Ți le dă bune, nu sunt ok. 

Puterea pe care o are, de exemplu, este ca pe fiecare sector de drum identificat să îl clasifice pe bază de culori, în funcție de periculozitatea lui sau starea lui gravă”, a spus Ciprian Rudău.

Întrebat dacă scanarea se face ”în timp real”, Rudău susține că datele ”sunt încărcate în timp real, sunt trimise direct către cei 12 sateliți și apoi, când se ajunge la bază se cere ce se dorește. Pentru că la o scanare, de exemplu, imaginile sunt preluate în totalitate.

Dar, de exemplu, dacă clientul îmi cere doar semnalizare verticală sau doar ce orizontală, îi vom oferi doar astea. E la cererea sa ceea ce vrea să vadă. Nu va plăti de fiecare dată suma completă pentru scanarea totală a drumului”, a mai spus Rudău.

”Pentru o scanare corectă, exactă, este nevoie să treacă mașina periodic prin acele zone sau este suficient să treacă o dată și apoi rămâne în sistem”, a întrebat Florin Răvdan.

”Nu, așa ar fi indicat, pentru că la fiecare trecere se creează o hartă care conține toate informațiile. Și în momentul când începi să treci peste ea, nu faci altceva decât să pui o hartă peste alta și atunci, automat, îți va da probleme când le găsește, discrepanțe între prima și a doua hartă, pentru că drumul nu se schimbă, ci doar problemele pe care le întâlnește pe marginea drumului sau pe drum. Și indicat ar fi să se treacă periodic. 

Partea bună este că se poate trece la viteză de croazieră, deci viteza pe care o permite segmentul de drum respectiv, făcând ca scanarea să se facă foarte repede”, a mai spus Ciprian Rudău.

Citește și: Programul Viapix pentru digitalizarea rutieră, implementat în România. Ciprian Rudău: Vorbim de niște aparate simple care se pot monta pe orice mașină / video

 

Mai multe în video:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel