Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Prevenirea demenței: Factorii de risc care pot fi controlați

Există câteva metode prin care anumiți factori de risc pentru demență pot fi controlați. 

Poate părea că demența apare la întâmplare la adulți în vârstă, indiferent de cât de sănătoși sunt. Acest lucru se datorează faptului că cei doi cei mai mari factori de risc, îmbătrânirea și genetica, sunt lucruri care nu pot fi schimbate. Cu toate acestea, nu ești total lipsit de apărare împotriva bolii.

Luați în considerare aceste sfaturi de la experții Clinicii Mayo care vă pot ajuta să mențineți riscul de demență cât mai mic posibil:

Fă sport regulat. Se recomandă minimum 150 de minute de activitate fizică moderat intensă pe săptămână sau 75 de minute de exercițiu săptămânal la o intensitate mare. De asemenea, faceți exerciții de întărire musculară de 2 sau mai multe ori pe săptămână.

Mănâncă sănătos. Obiceiurile alimentare care modelează dieta mediteraneană, abordările dietetice pentru stoparea hipertensiunii (DASH) sau intervenția mediteraneană-DASH pentru dieta cu întârziere neurodegenerativă (MIND) par să reducă riscul de demență.

Aceste diete au la bază alimentele vegetale minim procesate, cum ar fi fructe, legume, fasole, fructe de pădure, nuci și cereale integrale. Peștele este o sursă importantă de proteine. Sunt accentuate și grăsimile nesaturate sănătoase din pește, avocado și ulei de măsline.

Alimentele procesate, zahărul, sarea și grăsimile saturate trebuie evitate sau menținute la minimum. Suplimentele - inclusiv vitamine, minerale și uleiul de pește - nu sunt asociate cu reducerea riscului de demență și nu sunt recomandate.

Nu folosiți tutun. Prevenirea demenței este un motiv în plus pentru a opri consumul de tutun.
Băutul excesiv este puternic legat și el de riscul de demență crescut.

Antrenează-ți creierul. Acest lucru pare cel mai util pentru adulții în vârstă și poate include aproape orice lucru care te face să gândești. Încercați jocuri și puzzle-uri, interacțiune socială, învățați lucruri noi și memorați.
Aveți grijă de riscurile pentru sănătatea inimii. Gestionarea greutății și combaterea tensiunii arteriale ridicate, nivelurile ridicate de colesterol și diabetul ar putea reduce indirect riscul de demență.

 

 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy