Pe unde va trece "autostrada suspendată". Vezi cele trei variante prezentate de Primăria Capitalei

oprescu splai autostrada
oprescu splai autostrada

Primăria Capitalei a prezentat traseul inelului median de circulaţie, vestita "autostrada suspendată a lui Oprescu", pentru zona de Nord a Capitalei, între şoseaua Colentina şi strada Virtuţii, până la noua arteră de legătură cu autostrada Bucureşti-Piteşti. Proiectul să află în stadiu de studiu de prefezabilitate şi elaborare Plan Urbanistic Zonal, iar proiectanţii au propus trei variante de traseu, urmând ca în următoarele luni, după consultarea publică, să se aleagă varianta cea mai bună atât din punct de vedere al traficului cât şi din punct de vedere financiar.

Inelul median este un nou inel de circulaţie, aflat între inelul principal de circulaţie (bd. Iancu de Hunedoara, şoseaua Ştefan cel Mare, Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, şoseaua Olteniţei, şoseaua Viilor, str Progresului, şoseaua Grozăveşti, Pasaj Basarab, bd. Titulescu) şi soseaua de Centură, la aproximativ 5-7 km de centrul oraşului. Indiferent de traseul care va fi ales, în principiu, arteră va fi realizată în lungul căii ferate Bucureşti-Constanţa, pentru a se reduce cheltuielile pentru exproprieri. Primaria Capitalei a prezentat, miercuri, cele trei variante de traseu ale arterei.

Cea mai ieftină variantă costă 603 milioane de euro, iar cea mai scumpă peste un miliard de euro.

Varianta 1 costă 603 milioane de euro şi propune construirea ambelor sensuri ale inelului median la nord de calea ferată.

Drumul porneşte de la intersecţia CF Bucureşti Constanţa cu şoseaua Colentina, iar apoi, urmând traseul liniilor de tren, traversează şoseaua Andronache, şoseaua Ştefănesti, se intersectează cu autostrada A3 în zona străzii Gherghiţei, strada Petricani, şoseaua Pipera, str. Avionului, Pasajul Băneasa, Aviator Şerbănescu, şoseaua Elena Văcarescu, Bucureşti -Ploieşti, bd. Poligrafiei, Calea Griviţei şi şoseaua Virtuţii.

Între Calea Griviţei şi şos.Virtuţii se propune un pasaj suprateran care va fi direcţionat către str. Godeni şi mai departe către o arteră ce lonjează Lacul Morii până în şos. Virtuţii. În această variantă inelul va fi construit la nivelul solului, iar traversarea principalelor intersecţii se va face pe pasaje supraterane.

Parcul Herestrău, monument istoric va fi traversat de către un pasaj suprateran în zona sa de nord care va urma calea ferată.

Varianta 2 costă 514 milioane de euro şi propune acelaşi traseu ca şi prima variantă doar că, de la intersecţia cu str. Elena Văcarescu pană la strada Tipografilor se presupune construirea a doua tuneluri subterane, cu câte trei benzi pe sens fiecare, pentru a se subtraversa Parcul Herestrau şi DN1.

De asemenea, pe tronsonul Calea Griviţei şi şos. Crângaşi - pentru traversarea zonei de triaj şi a liniilor curente de cale ferată, se propune realizarea unui pasaj suprateran direcţionat către b-dul Constructorilor.

Varianta 3 costă 1 miliard şi 300 de milioane de euro şi are acelaşi traseu ca şi primele două variante, cu excepţia faptului că între Autostrada Bucureşti- Braşov şi şoseaua Petricani, drumul se va construi suspendat, deasupra căii ferate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel