Dieta Dukan, o nouă variantă rapidă. Meniuri pentru o săptămână

Steluța Indrei / 12 sep 2018 / 13:28 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Dieta Dukan are o nouă variantă special concepută pentru persoanele care nu au timp să respecte o cură de slăbire cu reguli stricte, pe termen lung. Iată cum se derulează pas cu pas această metodă simplă și foarte ușor de urmat. Îți prezentăm meniurile pentru întreaga săptămână. 

Dieta Dukan are o variantă mai puțin strictă decât cea originală. Este concepută pe durata unei săptămâni, după principiul unei scări nutriționale. „Fiecare treaptă corespunde unor alimente, reintroduse în funcție de importanță”, explică nutriționistul Pierre Dukan. După proteine, esențiale, revin legumele, obligatorii, apoi fructele, surse de vitamine. Această săptămână poate fi repetată ori de câte ori este nevoie pentru atingerea obiectivului de slăbire. 

Slăbirea este programată până joi, vineri - etapă de stagnare, în weekend - etapă normală. Se poate slăbi între 1kg și 1,3 kg în prima săptămână și până la 1 kg în fiecare săptămână următoare. 

Această dietă Dukan este potrivită celor care nu au prea multă motivație, care nu pot urma un regim pe termen lung ori au un ritm de viață alert. 

Dieta Dukan: prima zi, doar proteine

Sunt permise doar alimente bogate în proteine: carne slabă, inclusiv de vită, pui (fără piele), ficat, șuncă degresată, ouă pește, fructe de mare, tofu, lactate cu conținut redus de grăsimi.

Adaugă: 2 l de apă, o lingură și jumătate de fulgi de ovăz. Se recomandă 20-30 de minute de mers pe jos sau alergare. 

Dieta Dukan: ziua a doua, proteine + legume verzi

Sursele de proteine sunt asociate cu legume verzi (avocado, sparanghel, spanac), în cantități la discreție. Atenție la sosuri: sunt permise doar sosurile de iaurt sau de muștar cu oțet balsamic și verdețuri.

Nu uita de apă, fulgi de ovăz și mișcare. Acestea se repetă în fiecare zi.

Dieta Dukan: ziua a treia, proteine + legume verzi + un fruct

Un fruct la desert vine să îndulcească puțin dieta. Poți alege orice fruct, cu excepția bananei, strugurilor, cireșelor sau fructelor uscate). Și o porție de compot fără zahăr ar fi o opțiune. 

Dieta Dukan: ziua a patra, ai voie pâine

Două felii de pâine pot fi incluse în meniu. Dar nu orice fel de pâine, ci din cereale integrale, care au un indice glicemic mai mic decât 40-50. 

Dieta Dukan: ziua a cincea, brânzeturi

Pe pâine sau la prepararea legumelor, poți consuma 40 g de brânză sau cașcaval, dar cu un conținut de grăsime care să nu depășească 45-50%. 

Dieta Dukan: ziua a șasea, făinoase

Poți mânca o porție de paste fierte al dente (200 g) sau orez integral (150 g), quinoa (170 g) sau linte (200 g). Dar fără cartofi, paste din făină albă sau orez alb. 

Dieta Dukan: ziua a șaptea, meniu festiv

Îți poți permite o masă completă alcătuită din aperitiv, fel principal și desert, dar în cantități rezonabile și evitând zahărul alb, dulciurile rafinate, preparatele fast-food. 

Această schemă se poate repeta până ajungi la greutatea dorită. 



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26