Cupa Mondială, efect neaşteptat asupra economiei Croaţiei

Finală Cupa Mondială: Croaţia, finalista cu cel mai slab coeficient FIFA. foto: @fifaworldcup
Finală Cupa Mondială: Croaţia, finalista cu cel mai slab coeficient FIFA. foto: @fifaworldcup

Parcursul naţionale croate până în finala CM 2018 aduce efecte nescontate asupra economiei ţării. 

Ascensiunea echipei de fotbal a Croaţiei în finala Cupei Mondiale s-a dovedit a fi o veste bună pentru economia ţării, în condiţiile în care cheltuielile populaţiei au atins un nivel record, pe măsură ce fanii s-au grăbit să cumpere bere, snacksuri şi televizoare pentru a urmări evoluţia echipei naţionale la CM, transmite Reuters. 

Cel mai mare lanţ de magazine din Croaţia, Konzum, a informat că vânzările de snacksuri au crescut cu 100% comparativ cu situaţia din urmă cu un an, graţie amatorilor de fotbal care s-au pregătit pentru semifinala cu Anglia. Mulţi dintre ei vor urmări şi finala de duminică împotriva Franţei pe noi televizoare, unele magazine raportând o creştere de până la 400% a vânzărilor în perioada Campionatului Mondial din Rusia comparativ cu perioada similară a anului trecut. 

Toate aceste vânzări au contribuit la cheltuielile în valoare de 12,95 miliarde kuna (2,05 miliarde dolari) făcute de croaţi şi turiştii străini de la începutul Campionatului din Rusia, la mijlocul lunii iunie, şi până în prezent arată datele administraţiei fiscale publicate joi de cotidianul Vecernji List. Vânzările realizate în doar trei săptămâni se apropie de recordul de 13,8 miliarde kuna înregistrat în luna decembrie 2017 pe fondul cumpărăturilor de Crăciun.

Cea mai bună campanie de promovare a ţării la nivel global

Premierul croat, Andrej Plenkovic, a apreciat că accesul echipei de fotbal în finala CM este "cea mai bună campanie de promovare a ţării la nivel global". Analiştii sunt de acord cu această afirmaţie, prognozând o creştere a sosirilor de turişti, în condiţiile în care turismul este deja responsabil pentru aproape 20% din Produsul Intern Brut al Croaţiei. 

"Aceasta este o promovare excelentă pentru Croaţia la nivel global care cu siguranţă se va reflecta într-un interes crescut pentru ţară. Mă aştept că vom avea şi mai mulţi turişti dar nu aceasta ar trebui să fie singura preocupare. Trebuie să utilizăm această oportunitate pentru a atrage şi mai multe investiţii", a spus analistul Mladen Vedris. 

Selecţionata Croaţiei s-a calificat în premieră în finala Cupei Mondiale de fotbal, urmând să se lupte pentru trofeu cu reprezentativa Franţei, duminică seara la Moscova. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel