Avertisment: Sedentarismul, mai nociv decât obezitatea sau fumatul

Lipsa mişcării provoacă mult mai multe decese decât obezitatea sau fumatul. Organizaţia Mondială a Sănătăţii avertizează că alegerea unui stil de viaţă inert, comod, alături de o alimentaţie neechilibrată, duce la boli extrem de grave.

Sedentarismul este una dintre cele patru cauze principale de deces în întreaga lume. Cancerul de colon, obezitatea, osteoporoza sau diabetul sunt doar câteva din bolile la care contribuie din plin. Aproape 40% din populația țării este sedentară, iar medicii avertizează că această tulburare afectează întregul organism și are efecte chiar mai grave decât fumatul, a semnalat Linda Maria la Antena 3.

"O persoană sedentară este acea persoană care are o viața lipsită de mișcare, lipsită de activitățile fizice, care are perioade de repaus prelungite. Sunt acele persoane care conduc foarte mult mașina, care stau pe scaun la birou mai mult de două ore fără să se ridice", a explicat Ciprian Gospodin, kinetoterapeut, pentru sursa citată.

Statistici îngrijorătoare

Specialiștii nu au nicio îndoială că sedentarismul ese una dintre consecințele progresului tehnologic.

Oamenii de știință au observat că pentru fiecare oră în plus de inactivitate pe zi, riscul copiilor de a avea probleme cu tensiunea arterială crește cu 10%.

Potrivit ultimelor statistici la nivel global, 80% dintre adolescenții cu vârste cuprinse între 13 și 15 ani nu fac sport nici măcar o oră, iar adulții români duc situația la un nivel alarmant: aproape jumătate dintre ei sunt sedentari.

Sedentarismul crește riscul de depresie

Timpul petrecut excesiv în fața calculatorului sau televizorului se numără printre formele de sedentarism care cresc cu 25% riscul de depresie.

"Corpul suferă pentru că nu-l mai scoți la lumină, nu-l mai oxigenezi, nu mai elimi toxinele, nu mai faci anumite lucruri care te ajută să funcționezi normal. Începe să apară depresia, aluneci pe această pantă a depresiei și nu-ți ai dai sema unde-i limita normalității", a spus Alina Iliescu, psihoterapeut.

VOTEAZA ARTICOLUL
+2

STIRE RECOMANDATA

Hillary Clinton-Donald Trump, prima confruntare de care depinde viitorul omenirii

Crişan Andreescu / 26 sep, 21:06

INTERNAȚIONAL

Prima dezbatere prezidențială televizată între Hillary Clinton, candidatul democrat la alegerile prezidențiale, și contracandidatul său republican, Donald Trump,  va începe la ora locală 21:00 (04:00 în România).  Acest duel la varf  promite recorduri de audienta, datorita personalitatilor celor doi candidati, extrem de diferite. Dezbaterea este programată să dureze circa 90 de minute.

Exerciții pentru slăbit pe care le poți face acasă

27 sep, 07:18

Array ( [id] => 517132 [title] => Exerciții pentru slăbit pe care le poți face acasă [supratitle] => [description] =>

Nu ai nevoie de echipament special şi nici de alte accesorii de fitness pentru a face aceste exerciţii pentru slăbit. Vei simţi efectele dacă te ţii de antrenament! Iată exerciții pe care le poți face acasă:

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Exercițiul 1: Din poziţia în care faci flotările, cu picioarele depărtate la nivelul şoldurilor şi mâinile sub linia umerilor se încordează posteriorul şi abdomenul. Spatele va fi în linie dreaptă, iar prin încordarea muşchilor fesieri şi abdominali vei putea să menţii poziţia corectă. Ţine bărbia în piept şi priveşte în jos. Menţine poziţia atât cât poţi, începând cu un timp scurt şi mărind durata pe măsura ce creşte rezistenţa.

Exercițiul 2: Picioarele trebuie să fie depărtate, astfel încât ele vor depăşi puţin linia şoldurilor.Păstrează spatele perfect drept şi abdomenul încordat. Trage umerii în spate şi ridică pieptul. Nu te uita niciodată la picioare! Privirea trebuie să fie drept înainte. Coboară atât cât îţi permite flexibilitatea şi ridică-te energic în poziţia de start.

 

Mai multe aici

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 175 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 175 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-09-27 07:18:17 [date_updated] => 2016-09-27 07:18:17 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => exerci-ii-pentru-slabit-pe-care-le-po-i-face-acasa [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 168234 [media_type] => image [description] => femeie fitness [filename] => 60477055.jpg [datedir] => 201203 [upload_date] => 2012-03-20 12:23:00 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_168234_femeie-fitness_517132.html ) ) ) ) 1
HOROSCOP, marți, 27 septembrie, 2016

27 sep, 06:19

Array ( [id] => 517129 [title] => HOROSCOP, marți, 27 septembrie, 2016 [supratitle] => [description] => [title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

BERBEC

Aveti sanse mari sa rezolvati probleme legate de camin. Partenerul de viata va ajuta. Dupa-amiaza s-ar putea sa intampinati probleme de natura birocratica.

TAUR

S-ar putea sa fiti putin descurajat de numarul problemelor pe care le aveti de rezolvat. Cu calm si rabdare, veti reusi. Aveti sanse sa faceti schimbari in casa, spre satisfactia partenerului de viata. Fiti atent la cheltuieli.

GEMENI

Puteti avea succes in toate activitatile casnice. Este posibil sa primiti o suma importanta de pe urma unei afaceri si sa va faceti planuri de viitor impreuna cu partenerul de viata. Va sfatuim sa nu incepeti decat ceea ce sunteti sigur ca puteti duce la bun sfarsit.

RAC

Reusiti sa faceti schimbari importante in viata dumneavoastra, mai ales in privinta relatiilor sentimentale. S-ar putea sa faceti cunostinta cu cateva persoane interesante, care v-ar putea deveni parteneri de afaceri. 

LEU

S-ar putea sa fiti dezamagit din cauza unei afaceri care nu merge conform asteptarilor. Nu va descurajati! Pur si simplu, nu este o zi buna pentru afaceri. Aveti ocazia sa petreceti mai mult timp alaturi de persoana iubita.

FECIOARĂ

Chiar daca aveti multe probleme de rezolvat, ar fi bine sa va relaxati mai mult. Sunteti tentat sa cheltuiti mai mult decat va puteti permite. Fiti prudent si cumpatat! Dupa-amiaza este posibil sa faceti cunostinta cu o

BALANŢĂ

Aveti succes in afaceri si in activitatile din camin. Reusiti sa faceti schimbarile la care va ganditi de ceva timp. Va sfatuim sa tineti seama si de parerile unui barbat mai in varsta. Aveti grija sa nu incepeti prea multe treburi deodata, pentru ca s-ar putea sa nu le puteti duce pe toate la bun sfarsit. 

SCORPION

Se pare ca sunteti hotarat sa faceti o schimbare in privinta relatiilor sentimentale. Dupa-amiaza v-ati putea simtiti foarte bine intr-o reuniune cu prietenii. Chiar daca sunteti in centrul atentiei, lasati-i si pe ceilalti sa vorbeasca! Va sfatuim sa fiti diplomat si sa evitati discutiile in contradictoriu cu o femeie.

SĂGETĂTOR

Ar fi bine sa nu va planificati treburi importante pentru astazi, fiindca este putin probabil sa va puteti respecta programul. Dimineata s-ar putea sa aveti de facut mai multe drumuri scurte pentru casa si pentru un membru mai tanar al familiei. 

CAPRICORN

Aveti ocazia sa dati sfaturi excelente unor persoane mai tinere. Cu sprijinul financiar al unei rude, va puteti indeplini dorinta de a cumpara un obiect de uz casnic. Este o zi favorabila investitiilor si intalnirilor cu prietenii, insa va sfatuim sa nu va neglijati partenerul de viata.

VĂRSĂTOR

Aveti tendinta sa va dedicati total muncii si sa neglijati relatiile sentimentale. Va sfatuim sa acordati mai multa atentie familiei. Dupa-amiaza, este posibil sa vi se propuna participarea intr-o afacere. Ar fi bine sa nu va grabiti, pentru ca exista riscul unui esec.

PEŞTI

Sunteti decis sa terminati o activitate inceputa mai demult in casa. Puteti beneficia de ajutorul unei rude, dar va trebui sa ii suportati sfaturile insistente. Aveti grija sa nu se ajunga la cearta! Spre seara s-ar putea sa va viziteze un prieten bun.

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 3 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 3 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-09-27 06:19:26 [date_updated] => 2016-09-27 06:19:26 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => horoscop-mar-i-27-septembrie-2016 [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 514680 [media_type] => image [description] => [filename] => horoscop_19572100.jpg [datedir] => 201609 [upload_date] => 2016-09-27 06:18:41 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_514680__517129.html ) ) ) ) 1
Sfaturi esențiale pentru sănătate: Cum să slăbești fără dietă

26 sep, 22:59

Array ( [id] => 517116 [title] => Sfaturi esențiale pentru sănătate: Cum să slăbești fără dietă [supratitle] => [description] =>

Pe Internet, pe toate blogurile și site-urile sunt publicate diete. Oricând, la orice click, găsim miracole care ne ajută să slăbim multe kilograme. Fix cât ne dorim! 

[title_homepage] => [description_homepage] => [title_rss] => [description_rss] => [title_tpu] => [content] =>

Dietele drastice nu doar că ne ajută să ne îngrășăm, dar pot afecta și sănătatea. Dacă o dietă fulger funcționează, ea ne afectează, fără greș, organismul. Dacă după ce ținem dieta revenim la stilul nostru clasic de alimentație, fie revenim la kilogramele inițiale, fie ne îngrășăm și mai mult.  O dietă este întotdeauna de evitat. 

Ceea ce ar trebui să facem pentru a slăbi și a ne menține silueta este să ne schimbăm alimentația, să excludem greșelile și să nu exagerăm. 

Iată câteva sfaturi simple pentru un stil de viață echilibrat, care ne ajută să slăbim- prin eliminarea greșelilor alimentare- și să ne menținem- prin evitarea pe viitor a acelor greșeli alimentare din trecut: 

- micul dejun este esențial, ce mănânci până în ora 11:00 nu se depune, iar ouăle fierte nu ar trebui să lipsească de la micul dejun. 

- a doua masă trebuie să fie între mic dejun și prânz. Un măr poate fi considerat o masă intermediară. Un măr este recomandat după mișcarea fizică la sala de sport și poate înlocui cu succes nevoia de ”ceva dulce”. 

- la prânz este obligatoriu să mâncăm o combinație alimentară care să conțină carne. Alături de carne puteți opta pentru salată, niciodată orez. 

- seara puteți opta pentru iaurt sau alte produse lactate. 

- evitați să consumați carne tocată, mâncare cu sosuri, produse de ”ronțăit”, prăjeli, cartofi, sucuri, pâine albă. 

- beți apă atât cât simțiți nevoia. 

- ultima masă trebuie să fie nu la ora 18:00, ci cu 3 ore înainte de culcare. 

- nu mâncați felul doi și nici desertul, decât în cazul în care optați doar pentru una dintre variante. Astfel, dacă vreți să mâncați sarmale, mâncați, dar doar sarmale, fără ciorbă și prăjitură la sfârșit. 

- înlocuiți pâinea albă cu pâine neagră. Alegeți cu atenție pâinea neagră, dacă este dulce schimbați locul din care o cumpărați pentru a nu mânca pâine cu cacao. Dacă nu găsiți un loc de încredere, o puteți prepara în casă rapid. Este varianta de mijloc către renunțarea definitivă la pâine. 

- cu toții am auzit de la persoane supraponderale: ”mănânc puțin, azi am mâncat doar...”, ”mănânc o dată pe zi”. Ei bine, dacă nu vreți să ajungeți și dumneavoastră supraponderal evitați să mâncați puțin, o dată, de două ori pe zi. Dacă veți face acest lucru, tot ceea ce mâncați se va depune, pentru că organismul își face rezerve pentru zile grele în care mâncați o dată pe zi. 

- faceți mișcare, dar nu exagerați. Chiar dacă este greu de crezut, dacă depășiți o oră de antrenament, puteți să vă faceți mai mult rău decât bine. 

- faceți încălzire înainte de orice antrenament și streching la sfârșit. 

- nu uitați, 60% contează alimentați, 20% mișcarea, 20% somnul. 

Acestea sunt sfaturile de bază, de bun simț, pentru un stil de viață sănătos. 

[allow_comments] => 0 [keywords] => [source] => [author] => [author_id] => 15 [old_id] => 0 [old_entity_id] => 0 [editor] => 15 [reporter] => 0 [gplusid] => [date_published] => 2016-09-26 22:59:21 [date_updated] => 2016-09-26 23:04:44 [date_in] => 0000-00-00 00:00:00 [date_out] => 0000-00-00 00:00:00 [video_files] => 0 [audio_files] => 0 [image_files] => 1 [other_files] => 0 [article_status] => 3 [article_main_type] => 0 [article_type] => standard [summary] => [custom_article_type] => [slug] => sfaturi-esen-iale-pentru-sanatate-cum-sa-slabe-ti-fara-dieta [meta_info] => [old_show_id] => 0 [old_star_id] => 0 [old_type] => [subtitle] => [connection] => [tdr_special_tag] => [media] => Array ( [images] => Array ( [0] => Array ( [id] => 514675 [media_type] => image [description] => [filename] => 58908573_31381400.jpg [datedir] => 201609 [upload_date] => 2016-09-26 22:58:27 [preview] => [source] => [ingallery] => 1 [am_description] => [promo] => 0 [link] => http://www.dcnews.ro/foto_514675__517116.html ) ) ) ) 1

TOP STIRI CELE MAI...

antena3.ro

comunicate de presa

Designed by PROGRAPHICS

Studiul de Audienta si Trafic Internet
nxt.d3a3.n3