Veste importantă de la Finanţe pentru românii cu datorii la stat

Ministerul Finanțelor propune un nou pachet de măsuri de simplificare, debirocratizare și facilități fiscale pentru contribuabili, între care și deblocarea conturilor bancare în timp real între administrația fiscală și instituțiile de credit în cazul celor care își plătesc datoriile la stat.

Ministerul Finanțelor propune un nou pachet de măsuri de simplificare, debirocratizare și facilități fiscale pentru contribuabili, între care și deblocarea conturilor bancare în timp real între administrația fiscală și instituțiile de credit în cazul celor care își plătesc datoriile la stat.

Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/veste-importanta-de-la-finante-pentru-romanii-cu-datorii-la-stat_1984215.html#ixzz4KtiWhvRO 
Follow us: @realitatea on Twitter

Persoanele care au datorii restante la Fisc nu vor mai avea toate conturile blocate pentru recuperarea creanţei, ci doar un singur cont şi numai pentru suma aferentă restanţei, a declarat, pentru Agerpres, ministrul Finanţelor Publice, Anca Dragu.

"Propunem o măsură extrem de importantă privind poprirea electronică. Am primit nenumărate mesaje ca ministru al Finanţelor de la nenumăraţi oameni cărora li s-au blocat conturile şi nu numai un cont, ci mai multe sau toate, şi pentru sume care depăşeau suma datorată ANAF. Luăm această măsură prin care se va bloca un singur cont şi de valoarea datoriei către ANAF', a declarat ministrul Finanţelor, Anca Dragu.

Potrivit acesteia, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) dezvoltă, în prezent, o aplicaţie în acest scop, astfel încât să blocheze un singur cont care să acopere valoarea creanţei respective, iar deblocarea să se producă mult mai rapid decât în prezent.

Propunerea se regăseşte într-un proiect de act normativ, care conţine mai multe măsuri de simplificare atât pentru persoane fizice cât şi pentru cele juridice.

Facilități pentru mediul de afaceri

Ministerul Finanțelor Publice vine cu al doilea pachet de măsuri concrete de simplificare și cu facilități acordate atât mediului de afaceri, cât și anumitor categorii de persoane fizice.

Pachetul vizează modificări ale Codurilor fiscal și de procedură fiscală, ale Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, și OUG 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, precum și modificări ale unor proceduri interne.

„Scopul acestui nou pachet de simplificare este să încurajeze plata online a tuturor taxelor și impozitelor, dar și să reducă povara administrativă pentru persoanele fizice și pentru mediul de afaceri. Totodată, sunt incluse propuneri care vizează stimularea investițiilor precum și a formării profesionale", a declarat Anca Dragu, Ministrul Finanțelor Publice.

Măsuri de simplificare și facilități fiscale propuse în sprijinul persoanelor fizice:

Ministerul Finanțelor are în vedere extinderea documentelor acceptate ca dovadă a plății în relația cu instituțiile publice, pentru toate modalitățile de plată existente la nivel național (internet banking, mobile banking, terminale de plată și ATM-uri aparținând instituțiilor de credit). Măsura își propune să încurajeze utilizarea mijloacelor de plată moderne de către cetățeni prin reglementarea acceptării ca dovadă a plății, de către toate instituțiile publice, a documentelor care atestă realizarea tranzacțiilor atât la ghișeu, cât și în online.

Ex. O persoană care își plătește taxele de pașaport prin internet banking sau mobile banking, când merge la ghișeul instituției pentru depunerea documentelor și ridicarea pașaportului, poate prezenta ca dovadă a plății un print de pe telefon sau calculator sau completa o declarație pe proprie răspundere cu detaliile plății. Dacă instituția către care trebuie să facă dovada plății are dezvoltate aplicații interactive, atunci cel care face plata poate transmite electronic dovezi ale plății.

Totodată, MFP prin ANAF propune dezvoltarea metodelor electronice de blocare sau deblocare a conturilor bancare în timp real între administrația fiscală și instituțiile de credit la care acești contribuabili au deschise conturi bancare. În acest fel pot fi înlăturate deficiențele legate de întârzierea ridicării măsurii popririi conturilor bancare în cazul stingerii obligațiilor fiscale, întârzieri care, de cele mai multe ori, afectează activitatea contribuabililor.

Adeverințe de venit, trimise online

Din toamnă, adeverințele de venit și certificatele de atestare fiscală vor putea fi cerute și transmise online către instituțiile publice beneficiare.

Concret, de la 1 noiembrie 2016, ANAF va pune la dispoziție celorlalte instituții publice, inclusiv primării, pe bază de protocol de schimb de informații, pârghiile necesare în vederea transmiterii, în format electronic, a documentelor ce atestă situația fiscală a contribuabililor, în vederea acordării, de către instituțiile respective, a unor drepturi legale.

Implementarea noului sistem creează premisele eliminării prezenței unui număr semnificativ de contribuabili la ghișeele ANAF ținând cont de faptul că, anual, administrațiile fiscale eliberează în medie peste 5 milioane de adeverințe de venit și peste 300 de mii de certificate de atestare fiscală.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri





Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2021 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt2
YesMy