Urmărește emisiunea live

Studiu NOU. Cum atacă inima noul coronavirus. Cercetător: N-am mai văzut niciodată așa ceva!

Un nou studiu arată cum este inima atacată de virusul SARS-CoV-2.

Studiul realizat de o echipă a Institutului Gladstone explică modul în care noul coronavirus atacă profund celulele cardiace.

Todd C. McDevitt și Bruce R. Conklin au realizat studiul împreună cu directorul Institutului de Virologie Gladstone, Melanie Ott.

„Chiar de la începutul experimentelor, am observat că multe dintre cardiomiocite prezentau unele caracteristici foarte ciudate. Ceea ce vedeam era complet anormal; în întreaga mea experiență în studiul cardiomiocitele, nu mai văzusem niciodată așa ceva”, a declarat profesorul de bioinginerie și științe terapeutice la UCSF, Todd C. McDevitt, potrivit gladstone.org.

Practic, conform observațiilor făcute de echipa de cercetători, la expunerea cardiomiocitelor la SARS-CoV-2, sarcomerele din unele celule păreau să fie tăiate în fragmente mici.

„Întreruperile sarcomerului pe care le-am descoperit ar face imposibil ca celulele musculare cardiace să bată în mod corespunzător”, a explicat profesorul de medicină, farmacologie celulară și moleculară și oftalmologie Bruce R. Conklin.

Studiul mai arată că ADN-ul nuclear păre să lipsească din multe dintre celulele care, din această cauză, nu mai pot îndeplini funcții normale.