EXCLUSIV  SITUAȚIA din spatele caselor de marcat. Cora, Carrefour și Lidl, culisele războiului cu COVID-19. Cum văd companiile lupta

Marile magazine transmit, în această pandemie de COVID-19, ce măsuri au luat pentru cumpărători, însă, dincolo de dezinfectare, distanțarea socială, asigurarea de dezinfectant, clientul interacționează cu hipermarketurile prin angajații lor. Câteodată, interacțiunea nu este tocmai una menită să confere încredere. Am văzut cu toții la TV, dar și când am mers la cumpărături, situații care nu transmiteau neapărat siguranță, de la măști purtate greșit la mănuși murdare și tocite. 

În acest context, pentru a ne lămuri ce măsuri au luat pentru angajații lor și dacă ei au fost instruiți să poarte corect echipamentele de protecție, echipamente care le protejează viața lor, dar și cumpărătorilor, am trimis solicitări la toate marile magazine din România. Au răspuns trei și vă redăm mai jos cum se văd măsurile luate în pandemie dincolo de casa de marcat: 

CORA

DCNews: Ce echipamente sunt asigurate angajaților, câte pe o zi de lucru?

cora: Angajații cora sunt echipați conform recomandărilor autorităților. Astfel, purtarea măștii este obligatorie pe toată durata prezenței la muncă și insistăm asupra purtării corecte a ei, cu acoperirea nasului și a gurii.

Obligatorie este și purtarea mănușilor.

Un element suplimentar de protecție este viziera, pusă la dispoziție de cora, care este și ea recomandată. Viziera devine obligatorie însă pentru cei care nu pot purta mască din motive de sănătate.

DCNews: Ce măsuri se iau la nivel intern, dacă se iau, pentru a evita potențiala răspândire a virusului?

cora: Măsurile implementate de cora sunt aliniate total recomandărilor autorităților. Avem o dublă responsabilitate, față de echipele hipermarketurilor cora și față de clienți, siguranța tuturor fiind prioritatea noastră absolută.

Angajaților li se ia temperatura la intrarea în tură. Procedura spune ca dacă se constată că au febră, sunt izolați și trimiși acasă.

Magazinele sunt dezinfectate de mai multe ori pe zi – ne referim aici la suprafețele magazinelor, la coșuri și cărucioare, la zonele caselor de marcat, în depozit și în zonele în care se pregătesc comenzile online.

Am instalat panouri de plexiglas la case pentru a limita interacțiunea angajat – client. În magazine sunt puncte de dezinfectare pentru clienți.

Marcaje speciale, vizibile, sunt desenate pe podea astfel încât clienții să respecte distanțarea sociala necesară. Facem apel de mai multe ori pe zi, în magazine, prin mesaj audio, către clienți să respecte 1,5 metri distanță între ei.

Avem case prioritare pentru seniori și program special pentru aceștia, la fel ca și case prioritare pentru cadrele medicale și personalul MapN și MAI, aflați în prima linie a luptei cu pandemia.

DCNews: Angajații au primit instructajul purtării echipamentelor?

cora: Angajații sunt instruiți permanent în privința regulilor de igienă și protecție. Știu ce echipament trebuie să poarte, cum să îl poarte corect, când e necesar să îl schimbe și cum să evite o posibilă contaminare. Respectăm cu strictețe toate regulile, pentru că sunt esențiale pentru a preveni răspândirea virusului.

Se fac comunicări în cadrul echipei zilnic prin maganerii de echipe, dar avem și puternica campanie de informare internă prin mesaje audio in store înainte de începerea programului și prin afișe și newslettere tematice.

Carrefour

DCNews Ce măsuri se iau la nivel intern, dacă se iau, pentru a evita potențiala răspândire a virusului? Ce alte măsuri interne au fost luate, nu pentru consumatori, cât pentru reprezentanții companiei în fața cumpărătorilor?

Carrefour: Încă de la debutul acestei crize, Carrefour România a investit într-o serie de măsuri emblematice de protecție împotriva Covid-19, în completarea setului de măsuri impuse de autorități. Am acționat cu precauție și anticipație. Astfel, am fost primii care au instalat în toate magazinele panouri transparente la casele de marcat (Plexiglas) și chiuvete cu apă caldă în hipermarket-uri.

Din grijă pentru sănătatea și siguranța angajaților, am activat, prevăzători, programul de Work from Home pentru echipele de la sediul central, în măsura în care acest lucru a fost posibil, din momentul în care școlile au fost închise. Apoi, din aceleași considerente, am pus precauția pe primul loc și am decis ca angajații noștri care la începutul crizei reveniseră în România din zone sensibile să rămână în autoizolare timp de 14 zile, chiar dacă, la acel moment, zonele respective nu fuseseră încă declarate roșii.

Odată cu închiderea școlilor, compania a oferit zile libere plătite tuturor angajaților cu vârste sub 18 ani care lucrau în magazine. În plus, pentru a ne proteja colegii cu vârste de peste 65 de ani, am decis să le oferim posibilitatea de a rămâne acasă, în zile libere plătite.

În fața unui virus care a debutat brusc și a evoluat rapid, am acționat și vom continua să fim dinamici, să ne adaptăm oricăror rigori venite din partea autorităților, până când starea de urgență se va termina, dar și după aceea. Scopul nostru este să limităm cât mai mult riscul de îmbolnăvire în rândul echipelor și al clienților noștri.

DCNews: Ce echipamente sunt asigurate angajaților, câte pe o zi de lucru? Angajații au primit instructajul purtării echipamentelor?

Carrefour: Ne instruim permanent angajații din magazine și depozite cu privire la regulile zilnice de igienă și le punem la dispoziție echipamentele necesare de protectie: măști, viziere, mănuși.

De asemenea, continuăm să respectam un plan ferm și consecvent de protocoale de dezinfectare și curățenie.

În plus, Carrefour a instalat termometre la intrarea în toate magazinele pentru a detecta persoanele cu febră, angajați sau clienți. De asemenea, clienții sunt constant informați cu privire la obligațiile care trebuie respectate în magazine, prin signalistică interioară. Accesul persoanelor din categorii vulnerabile în interior și la casele de marcat se face cu prioritate și, mai mult, există case dedicate personalului medical, acolo unde a fost posibil acest lucru.

LIDL

Suntem o companie care își asumă responsabilitatea față de comunitățile din care face parte, iar în această perioadă extrem de dificilă pentru toată lumea, știm că populația se bazează pe noi pentru a-i furniza hrana de zi cu zi. Cele mai importante obiective ale noastre au fost, încă din luna februarie, și vor rămâne și în perioada următoare, asigurarea disponibilității produselor pentru clienți și protejarea sănătății angajaților parteneriilor și clienților.

În concordanță cu evoluția COVID-19 în România, am luat treptat o serie de măsuri pentru siguranța acestora, cum ar fi:

- Am suplimentat cantitatea de dezinfectant disponibilă pentru colegii din magazine și am montat dozatoare cu soluție dezinfectantă la intrarea în magazin, precum și în zona caselor de marcat, pentru clienți.

- Am sporit măsurile de curățenie, fiind dezinfectate constant zonele comune, respectiv obiectele expuse și/sau intens tranzitate, așa cum ar fi toaletele, intrările și ieșirile (uși, clanțe), cărucioarele și coșurile de cumpărături, benzile de la casele marcat, POS-urile, vitrinele și frigiderele.

- Colegii din magazine au primit măști reutilizabile și au la dispoziție mănuși de unică folosință în funcție de necesitățile individuale. Angajații primesc periodic instructaje despre modalitatea corectă de folosire a acestui echipament, inclusiv despre cum pot steriliza în mod eficient măștile reutilizabile, precum și despre metodele de prevenire a răspândirii noului Coronavirus.

- Ca o măsură în plus pentru a ne proteja colegii din magazine, am montat panouri transparente de protecție la casele de marcat.

- Pe baza recomandărilor oficiale ale autorităților, am făcut la rândul nostru o serie de recomandări pentru clienți – de exemplu, să plătească cu precădere cu cardul bancar, sau să spele bine alimentele înainte de consum. Aceste recomandări au fost publicate atât în mediul online, pe rețelele sociale unde activăm, în newsletter-ul nostru și pe site-ul www.lidl.ro, cât și în incinta magazinelor noastre.

- Am intensificat apelul la prevenție și siguranță către clienți și angajați prin mesaje audio, distribuite prin radio în incintele magazinelor.

Și în cadrul depozitelor noastre, am luat o serie de măsuri care au în vedere atât protejarea angajaților noștri și a șoferilor angajați ai furnizorilor noștri logistici, cât și asigurarea unor măsuri suplimentare de igienă pentru produse. Printre acestea se numără igienizarea constantă a utilajelor, suprafețelor și spațiilor frecvent tranzitate, punerea la dispoziție de soluții dezinfectante și de mănuși de unică folosință pentru lucrătorii din depozit. În același timp, ca măsură de protecție sporită, atât șoferii, cât și angajații care intră în contact cu aceștia primesc măști și mănuși de unică folosință, iar la birourile de recepție a mărfii au fost instalate microfoane, pentru a minimiza contactul interuman direct.

În paralel cu măsurile pe care le putem lua noi, la nivel de business, facem în permanență apel la solidaritatea clienților pentru a respecta la rândul lor atât recomandările autorităților, cât și măsurile individuale de prevenție în timpul cumpărăturilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel