Ryanair elimină toate zborurile de pe un principal aeroport din Uniunea Europeană, dând vina pe taxele de aviație crescânde și costurile „superioare”.
Ryanair nu va mai avea zboruri din și către un aeroport popular din Uniunea Europeană, deoarece taxele pentru aviație continuă să crească în Europa. Ei au anunțat că vor elimina toate rutele de pe aeroportul Maastricht din Țările de Jos, potrivit Express.
Schimbarea va intra în vigoare din 26 octombrie, întrerupând toate rutele operate de Ryanair de la aeroportul olandez, inclusiv serviciile populare către Alicante, Bari, Girona, Porto și Zadar. Decizia este de așteptat să elimine 150.000 de locuri anuale și să elimine cinci conexiuni europene directe.
Mișcarea vine ca parte a luptei continue a Ryanair împotriva creșterii taxelor pentru aviație pe întreg continent.
Compania aeriană a dat vina pe costurile operaționale în creștere ale Maastricht și eco-taxa din Țările de Jos, introdusă în 2021 și care costă acum până la 30 EUR (25 GBP) per pasager, ca factori cheie în decizia sa.
Directorul comercial al Ryanair, Jason McGuinness, și-a exprimat dezamăgirea, dând vina pe aeroportul olandez pentru că nu a reușit să-și revină după pandemie și acuzându-l că „se extrage din piață”.
„Ryanair continuă să crească traficul în toată Europa, oferind tarife mici imbatabile la aeroporturi cu costuri de acces reduse”, a spus McGuinness.
Ryanair este una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost din Europa, cunoscută pentru modelul său de afaceri axat pe tarife reduse și eficiență operațională. Fondată în 1984 în Irlanda, compania s-a extins rapid pe întreg continentul, devenind un jucător dominant pe piața zborurilor scurte și medii.
Ryanair operează o flotă formată din aeronave Boeing 737, oferind zboruri către peste 200 de destinații din Europa și nordul Africii. Strategia companiei se bazează pe costuri scăzute, vânzări online directe, utilizarea aeroporturilor secundare și rotirea rapidă a avioanelor între zboruri.
În România, Ryanair este prezentă pe mai multe aeroporturi importante, inclusiv în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași. Compania a intrat pe piața românească în 2008 și de atunci și-a extins treptat rețeaua de rute, oferind zboruri frecvente către orașe europene populare precum Londra, Bruxelles, Roma sau Milano. Curse directe între aeroporturile din România și Maastricht nu există.
Ryanair contribuie semnificativ la conectivitatea aeriană a României, în special pentru diaspora și turismul extern. Cu toate acestea, competiția acerbă cu alți operatori low-cost, precum Wizz Air, face ca piața să fie extrem de dinamică și competitivă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu
de Anca Murgoci