Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Dacia bagă, din nou, angajații în ȘOMAJ tehnic - UPDATE

Uzina Dacia a decis să bage, din nou, oamenii în șomaj tehnic. Sute de angajați sunt afectați. Iată care este motivul și de a declarat unul dintre liderii de sindicat ai Dacia.

UPDATE: 1100 de angajaţi de la secţiile Presaj şi Mecanică de la uzina Dacia din Mioveni intră în şomaj tehnic în perioada 2-30 iunie, din cauza lipsei comenzilor. Compania declară că activitatea este adaptată cererii comerciale. Măsura vine la nici o lună de zile de când în fabrică a fost reluată integral activitatea. În fabrică lucrează 15.000 de oameni.

Potrivit liderilor de sindicat, cei 1.100 de salariaţi care vor sta acasă în şomaj tehnic sunt din secţiile care produc piese şi subansamble pentru fabricile din Rusia, Maroc, Brazilia și Franţa, care sunt închise.

“Cei care sunt în şomaj tehnic fac piese pentru alţii. Atunci, nelucrând ei, n-au ce să lucreze nici ai noştri. (…) Din 15 mii de oameni, stăm acasă 1100. Am convenit ca Presajul să lucreze doar în două schimburi. Fiecare echipă, când îi vine rândul la schimbul trei, stă acasă.” a declarat, pentru Mediafax, Nicolae Pavelescu, lider de sindicat Dacia.

760 de angajaţi din Secţia Motoare nu vor mai veni la muncă până la finalul lunii iunie.

Știrea inițială

 

După ce a trimis acasă o mulțime de angajați, din cauza pandemiei de COVID-19, Dacia a luat decizia să trimită acasă, din nou, sute de oameni pentru că vânzările de autoturisme au scăzut dramatic. 

Astfel, în prezent, Uzina Mecanică și de Presaj de la Automobile Dacia și-a redus activitatea, iar 300 de angajați au fost trimiși în șomaj tehnic, cu 85% din salariu, după ce abia reveniseră la muncă în 21 mai, odată cu repornirea uzinei Dacia. 

“În Uzina de Vehicule lucrăm în 3 schimburi, în continuare, și asigurăm măsuri de protecție pentru angajați. Din păcate, cea mai mare parte a producției, circa 80%, o exportăm, iar la export situația este așa cum o știm, cumpărătorii stau în expectativă. Problema este la Uzina Mecanică, unde se fac și comenzi pentru Renault, iar acolo comenzile sunt mai slabe”, a explicat Ion Iordache, unul dintre liderii de sindicat de la Dacia, pentru profit.ro.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.22
YesMy