COVID - 19. Fundaţia Regală Margareta vine în ajutorul oamenilor

Linia naţională Telefonul Vârstnicului anunţă deschiderea a noi servicii de sprijin pentru persoanele în vârstă şi suplimentarea echipei de specialişti şi voluntari în următoarea perioadă, în contextul crizei determinate de coronavirus. 

Potrivit unui comunicat al Fundaţiei Regale Margareta a României, transmis marţi, prin Telefonul Vârstnicului vor fi preluate şi plasate comenzi online pentru produse alimentare şi bunuri de strictă necesitate, cu livrarea şi plata acestora prin curier la domiciliul vârstnicilor. Acest demers vine pe fondul în care accesul persoanelor vârstnice la internet este limitat, iar competenţele lor digitale sunt reduse.

O echipă de specialişti, formată din cinci psihologi, trei asistenţi sociali şi 20 de voluntari, este pregătită să ofere consiliere psihologică şi sprijin emoţional persoanelor vârstnice care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie, accentuate în situaţia de izolare şi amplificate de comunicarea media intensă legată de coronavirus şi riscul de deces.

La numărul 0800.460.001 aceştia vor răspunde prompt solicitărilor adresate de vârstnicii din România. Pentru a respecta măsura de izolare, a evita deplasările şi locurile aglomerate, cei peste 20 de voluntari vin în sprijinul vârstnicilor şi fac pentru aceştia cumpărături online.

3,7 milioane de vârstnici din România evită riscul de infectare doar dacă stau acasă

Pe fondul crizei determinate de coronavirus, izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenţie, oficial recomandată de autorităţi şi specialişti. În contextul actual, 3,7 milioane de vârstnici din România evită riscul de infectare doar dacă stau acasă, dar acest lucru este imposibil pentru cei care nu mai au pe nimeni, arată sursa citată.

Un proiect al Fundaţiei Regale Margareta a României, lansat în 2015 prin finanţarea Connecting for Good, Telefonul Vârstnicului a gestionat peste 40.000 de interacţiuni telefonice, oferind informaţii practice, consiliere socială şi soluţii pentru alinarea singurătăţii.

Iniţiativa a fost desemnată drept cel mai bun proiect de Servicii de Asistenţă Socială din România la Gala Societăţii Civile din 2019. Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită şi confidenţială dedicată vârstnicilor din toată ţara, accesibilă din orice reţea, disponibilă de luni până vineri în intervalul orar 8,00 - 20,00 şi sâmbăta în intervalul 8,00 - 16,00, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel