Violeta Alexandru anunţă curăţenia din Ministerul Muncii. Care este marele regret

Florin Răvdan / 10 feb 2020 / 23:05 Salveaza PDF Comentarii
Violeta Alexandru
Violeta Alexandru

Ministrul demis al Muncii a anunţat că a trecut la curăţenie în minister. În plus, aceasta a spus şi care este marele ei regret. 

"Nu renunț până nu facem ordine și rezolvăm problemele legate de starea deplorabilă a spațiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care instituțiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucrează. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte dar îmi propun ca, în scurtă vreme, să nu mai văd situații cum a fost cea de la arhiva Casei Județene de Pensii Constanța.", a scris Violeta Alexandru pe pagina sa de Facebook. 

Marele regret

 

"Când apare un subiect în presă, în primul rând, regret faptul că nu am descoperit eu înainte și, în al doilea rând, nu mă limitez la a comenta la TV ci de acolo începe munca pentru a repara ceea ce foștii miniștri nu au vrut să vadă.

M-am uitat la toate problemele din județe. Agențiile Județene de Plăți și Inspecție Socială se confruntă, în prezent, cu cele mai grave probleme în depozitarea și arhivarea corespunzătoare a documentelor oamenilor! Peste 50% spații de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrări complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protecție împotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate până la reparații/consolidări clădiri.

În 6 județe și în București, s-au închiriat spații de depozitare, unele de la firme specializate. Văd că AJPIS-urile tind să externalizeze acest serviciu argumentând că reabilitarea/dotarea spațiilor existente induce riscul ca, peste câțiva ani, acestea să revină la stadiul actual. Mai mult, în cazul păstrării arhivelor la instituție, se impune necesitatea angajării de personal suplimentar specializat pentru arhivare.", a mai scris ministrul demis al Muncii. 

Soluţia găsită, externalizarea

 

"Casele Teritoriale de Pensii funcționează în spații unde nu au loc pentru depozitare/arhivă așa încât majoritatea folosesc spații de arhivare aflate în proprietatea altor instituții de stat (primării sau AJPIS-uri); unele au contracte de închiriere de spații de depozitare. 5 județe au externalizat serviciul de arhivare/depozitare documente.

În cazul ITM-urilor respectiv AJOFM-urilor, din date rezultă că situația spațiilor de depozitare este, în majoritatea cazurilor, satisfăcătoare. Unele ITM-uri/AJOFM-uri preferă reabilitarea/dotarea/amenajarea spațiilor existente.

Pare că, în cele mai multe cazuri, soluția pentru păstrarea corespunzătoare a documentelor este externalizarea către companii specializate, pentru ca documentele cetățenilor să fie păstrate în condiții conforme.", a conchis Violeta Alexandru. 

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27