S-a aprins martorul Check Engine? Un mecanic spune câţi kilometri mai poţi merge cu maşina

Fotografie creată de Anna Shvets, de la Pexels
Fotografie creată de Anna Shvets, de la Pexels

Un mecanic a spus care sunt posibilele cauze care duc la aprinderea martorului Check Engine la maşini şi câţi kilometri se mai poate rula cu acestea. 

"Poate să fie înfundată sonda Lambda, poate fi o defecțiune la sistemul electric. Sau poate să fie turbina, care nu mai funcționează corect. Sau o bujie care nu mai dă scânteie. În funcție de ce alți martori se aprind în bord sau de comportamentul mașinii, îți poți da seama de problemă ar putea fi.

Poți merge un număr destul de mare de kilometri dacă ai, să zicem, sonda Lambda înfundată. Sau ar trebui să ajungi cât mai repede la mecanic dacă  ai probleme la turbină sau cilindri. Cel mai bine, când s-a aprins martorul, sună mecanicul sau la service-ul la care mergi de obicei cu mașina și spune-le problema. Și ei îți vor spune apoi cât de urgent ar trebui să ajungi cu mașina la reparație”, a explicat pentru ProMotor mecanicul Robert Marin.

Martorul de bord "Check Engine" este o lumină de avertizare importantă care se găsește în tabloul de bord al majorității vehiculelor moderne. Acesta are rolul de a indica șoferului că există o problemă potențială cu motorul sau sistemul de control al emisiilor și că ar trebui să fie investigată cât mai curând posibil. Iată câteva aspecte importante despre acest martor de bord:

Semnificație: Martorul "Check Engine" este, de obicei, reprezentat printr-o pictogramă a unui motor stilizat, cu "Check Engine" sau "Service Engine Soon" scris sub ea. Atunci când se aprinde, indică faptul că sistemul de diagnosticare a emisiilor a detectat o problemă în funcționarea motorului sau a sistemului de control al emisiilor.

Cauze potențiale: Există o varietate de motive pentru care acest martor se poate aprinde, de la probleme minore, cum ar fi un senzor de oxigen defect sau un dop de combustibil necorespunzător, până la probleme mai grave, cum ar fi o defecțiune majoră a motorului sau a sistemului de control al emisiilor.

Importanța verificării: Deși martorul "Check Engine" poate să se aprindă din diverse motive, nu ar trebui să fie ignorat. Ignorarea sa poate duce la deteriorarea ulterioară a motorului și la consum sporit de combustibil. De asemenea, în multe regiuni, un martor "Check Engine" aprins poate duce la eșecul inspecției tehnice periodice a vehiculului.

Diagnosticarea problemei: Pentru a identifica problema exactă, este necesară utilizarea unui scaner de diagnoză automată, care poate citi codurile de eroare stocate în computerul de bord al vehiculului. Aceste coduri de eroare oferă indicii cu privire la natura problemei și pot ghida mecanicul în efectuarea reparației corespunzătoare.

Repararea problemei: După ce ați identificat problema, este important să efectuați reparațiile necesare cât mai curând posibil. Aceasta poate implica înlocuirea unui senzor, a unei componente defecte sau a unei reparații mai ample, în funcție de natura problemei.

Resetarea martorului: După ce problema a fost corectată, mecanicul sau scanerul de diagnoză poate șterge codurile de eroare și opri martorul "Check Engine". Dacă problema a fost rezolvată cu succes, martorul nu ar trebui să se aprindă din nou.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel