O lege uitată de 15 ani, scoasă de la naftalină pentru a lua taxă pe calendare, autocolante și etichetele medicamentelor

Administrația Fondului Cultural Național a trimis somații către societățile ce activează în industria materialelor publicitare. Proprietarii trebuie să plătească o taxă de 3% din încasările pe ultimii trei ani, plus dobânzile și penalizările aferente. Interesant este că legea este în vigoare din anul 1998. Aceasta este invocată abia acum, percepându-se doar banii aferenți ultimilor trei ani (2010, 2011, 2012). Potrivit unui producător, perceperea acestei taxe va duce la falimentarea societăților care lucrează onest, din industria materialelor publicitare.

În somația trimisă de AFCN către societăți sunt invocate "prevederile art. 21 alin. (1), lit. f și alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare a programelor și proiectelor culturale, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art.3, lit. d) din Normele Metodologice privind colectarea cotelor la Fondul Cultural Național, aprobate prin Ordinul ministrului Culturii și Patrimoniului național nr. 2066 din 8 februarie 2011".

 Taxa, contestată

Cei care dețin societăți ce activează în industria de producție a materialelor publicitare sunt împotriva acestei taxei, despre care spun că reprezintă un abuz. Ei își motivează dezaprobarea față de plata acestei taxe astfel:

"- Societățile din acest domeniu preiau grafica de la client și o multiplică apoi pe diverse suporturi (hârtie pentru postere, autocolante pentru vitrine, mașini, pixuri, tricouri, șepci, steaguri, bannere etc). Aceste societăți realizează o prestare de serviciu fără a efectua modificări (deci nici un act de cultură) și o livreaza clientului care o folosește în promovarea imaginii sale, fără a o comercializa. Pentru o parte din produsele noastre pe care clienții finali le expun în mediu public, aceștia achită deja o taxă de Publicitate! Noua Taxă de Cultură ar însemna astfel și o nouă taxare a unora din produsele finale ale industriei noastre;

- De asemenea, în cazul achiziționării unor calendare, spre exemplu, de la o tipografie care a plătit taxa de 3%. O altă firmă de producție publicitară îi inscripționează unui client final un logo pe acel calendar, astfel că taxa de 3% ar trebui aplicată iar la valoarea produsului finit. Deci se reimpozitează;

- Ba mai mult, în cazul în care realizezi un display de 500 euro, să zicem, din aluminiu, și i se aplică un autocolant de branding de 20 euro, se aplică taxa la cei 520 euro;

- Pentru serviciile noastre, care nu sunt o vânzare, ci o prestare de serviciu, nu ar trebui să datorăm taxa de 3% pentru Fondul Cultural Național".

Reprezentantul unei societăți din Cluj ce are ca obiect de activitate "inscripționare serigrafic" a primit următorul răspuns din partea AFCN:

"Vă aflați sub incidența prevederilor art. 21 alin. (1), lit. f) din Ordonanța Guvernului nr. 51/1998 (...) coroborat cu prevederile art. 3, lit. d) din Normele Metodologice privind colectarea cotelor la Fondul Cultural Național, aprobate prin Ordinul ministrulului Culturii și a Patrimoniului Național nr. 2066 din 8 februarie 2011, potrivit cărora:" și sunt prezentate cele două articole invocate și prezentate anterior.

"Doar cu taxa ne iau tot profitul din ultimii trei ani! Fără penalități și dobânzi..."

Spre exemplu, proprietarul unei astfel de societăți din Capitală ne-a prezentat situația sa: o firmă cu nouă angajați, cu cifra de afaceri între 230 - 280 de mii de euro/an, a realizat în perioada 2010-2012 (vizată de cei de la AFCN) un profit de aproximativ 30.000 euro. "Această sumă ar coincide cu ceea ce doresc cei de la AFCN să ne taxeze, fără a lua în calcul penalități și dobânzi", ne-a spus el.

"Criza a lovit puternic în industria materialelor publicitare, scăzând prețurile de vânzare cu undeva între 40 - 65%, față de 2008. Astfel că, în ultima perioada au falimentat deja mai multe societăți", a adăugat proprietarul respectivei societăți.

Firmele de consultanță contrazic AFCN

Firmele de consultanță financiară Rentrop & Straton și MDM Financial Group susțin că "o societate cu cod CAEN 1812 (alte activități de tipărire) nu realizează vânzări, ci servicii. Astfel că acestea nu ar trebui să datoreze respectiva taxă, ci doar agenții economici care comercializează calendare, cărți poștale, ilustrate, afișe, postere, imagini autocolante, tipărituri mixte".

"Bolnavii vor avea de suferit!"

Pe internet a fost lansat un manifest, intitulat "Stop abuzurilor! Salvați Industria materialelor publicitare!". Inițiatorul acestuia transmite încă de la început: "Trimit acest mesaj, poate nu vom fi nevoiți să închidem porțile și să trimitem oamenii în șomaj!"

Mesajul începe astfel:

"Cer iertare de la omul bolnav, că nu va găsi medicamentul în farmacie, din cauza fabricii de medicamente care nu a putut livra medicamentul, căci nu a primit etichetele autocolante de la tipografie, sau, în cel mai bun caz, plătește cu 3% mai mult. Și așa iarăși s-a scumpit medicamentul".

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel