Lapte de vacă sau vegetal? Experții spun care e cea mai sănătoasă alegere

Lapte
Lapte


Opțiunile pentru alegerea tipului de lapte sunt din ce în ce mai vaste. De la laptele de vacă, până la diferite tipuri de lapte vegetal, precum cel de soia sau migdale. Dar care este cea mai sănătoasă alegere?

Specialiștii de la Mayo Clinic au întocmit o listă cu beneficiile dar și a efectelor mai puțin benefice ale tipurilor de lapte.

Laptele de vacă și băuturile vegetale pot fi toate alegeri sănătoase. În general, puteți clasifica beneficiile și deficiențele prin:

Conținut de grăsime. Laptele degresat are cantități neglijabile de grăsimi. Dar cantitățile de grăsimi saturate care cresc colesterolul diferă de la 1% sau 2%.

Laptele de soia și migdale conțin aproximativ 2 până la 4 grame de grăsime în fiecare cană, dar grăsimile polinesaturate și mononesaturate sunt predominant sănătoase.

Proteină. Laptele de vacă are un conținut de proteină cu puțin peste 8 grame pe cană.

Laptele de soia are aproximativ 7 grame pe cană. Laptele tradițional de migdale rămâne în urmă cu doar 1 gram pe cană. (Unele soiuri de lapte de nuci mai noi au adăugat proteine de mazăre.)

Calciu. Laptele de vacă are aproximativ 300 miligrame de calciu pe cană.

Multe tipuri de lapte de soia sau migdale sunt fortificate cu calciu pentru a obține cantitatea de calciu din laptele de vacă. Uneori, conțin chiar mai mult calciu decât laptele de origine animală. Verificați conținutul de calciu pe etichetele nutriționale.

Zahăr adăugat. Laptele de vacă nu conține zaharuri, însă conține zaharul natural, numit lactoză.

Soia și laptele de migdale neîndulcite nu conțin nici ele zaharuri. Cu toate acestea, pentru unii, gustul de soia sau al laptelui de migdale este o problemă.

Versiunile îndulcite ale laptelui de vacpă sau pe bază de plante pot conține 20 de grame de zahăr adăugat.

Care este verdictul?

Este greu să învingi laptele lactat pentru o alimentație echilibrată. Totuși, nu toată lumea poate tolera laptele de vacă, iar unii pot prefera să evite produsele animale - sau pur și simplu vor să încerce ceva diferit.

Laptele de soia neîndulcit este cel mai apropiat de laptele de vacă din punct de vedere nutritiv. În plus, veți obține câteva grame de grăsimi sănătoase pe care nu le veți obține din laptele degresat.

Laptele de migdale - deși nu este nesănătos - are mai puțini nutrienți, în special cu un conținut limitat de proteine.

 

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.29