Exclusiv: Povestea participării României în circuitul F1, cu documente originale. Cum a fost implicat Ponta

Doi profesioniști născuți în  România s-au asociat, în 2013, pentru a reuși să înscrie o echipă românească în circuitele de Formula 1. Proiectul de participare în Campionatul Mondial de Formula 1 a fost inițiat de dr. Ion Bazac, proprietarul firmei Forza Rossa, importatorul mărcilor Ferrari și Lotus în România, Moldova și Bulgaria. Cererea a fost depusă pe site-ul FIA, în decembrie 2013. Dacă ar fi fost acceptată, echipa românească de F1 ar fi început cursele în 2015.

Proiectul a fost în totalitate privat și nu a beneficiat  în niciun fel de sprijinul statului.  Firma Kodewa&Co este condusă de un neamț cu origini românești. Colin Kolles, patronul Kodewa, avea o mare experiență în cursele de F1. A condus echipa F1 a Iordaniei, Force India F1, MF1 Toyota, Spyker Ferrari.

Forza Rossa a solicitat intrarea în circuitele F1 pe baza asocierii cu acest grup german, care putea să ofere know-how, dar și infrastructura necesară, de la construcția mașinilor de curse  până la camioanele de transport  sau echipamentele pentru pit-stop.

Citește și: Marea dezinformare cu Ponta în Dubai. Diversiune fără baze reale

 

Joint venture-ul româno-german a depus dosarul la FIA în 23 decembrie 2013, la acel moment existând un loc disponibil oferit de FIA. Forul mondial a preferat , însă, o firmă din SUA. S-a considerat că echipa americană Haas are garanții mai bune decât join-venture-ul Forza Rossa-Kodewa. În 2 iulie 2014, firma Forza Rossa a fost notificată că nu poate participa la circuitele din 2015, deci proiectul F1 lua sfârșit  pentru România.

Iată comunicatul Forza Rossa, după ce în presă au apărut speculații legate de vizita premierului Ponta în Emirate și circuitul de F1 din Abu Dhabi:

”Referitor la ultimele informatii aparute in presa din Romania in ultima perioada, Grupul Forza Rossa  doreste sa faca urmatoarele precizari:

  1. Proiectul de participare in Campionatul Mondial de Formula 1 este initiat in totalitate de domnul Ion Bazac, in urma unei cereri publice, pe siteul FIA, de participare pentru o noua echipa in sezonul din 2015;
  2. Proiectul de Formula 1 este in totalitate privat si s-a dorit a fi implementat incepand cu anul 2015;
  3. Toate costurile legate de acest proiect au fost in totalitate suportate de catre Grupul Forza Rossa;
  4. Dosarul de aplicatie a fost depus la FIA in data de 23 decembrie 2013 si nicidecum in luna februarie 2014 asa cum s-a speculat in presa din Romania. Dosarul de aplicatie a fost depus exclusiv sub semnatura domnului Ion Bazac, Presedinte al Grupului Forza Rossa, asa cum puteti vedea atasat;
  5. Din textul aplicatiei se poate observa ca nu exista nicio legatura intre Grupul Forza Rossa si compania Caterham;
  6. Raspunsul FIA, din data de 2 iulie 2014, prin care Grupul Forza Rossa este anuntat ca nu poate participa la Campionatul Mondial din 2015, nefiind oferite garantiile necesare, il gasiti atasat. In plus, pentru locul disponibil oferit de FIA a fost preferata echipa americana Haas;
  7. Incepand cu luna iulie 2014, proiectul Grupului Forza Rossa cu privire la participarea in Campionatul Mondial din 2015, a fost sistat si nicidecum amanat din motive electorale, asa cum s-a speculat;
  8. Ca atare, presupusa vizita a Primului Ministru Victor Ponta in Abu Dahbi in aceasta perioada, nu are legatura cu acest proiect, subiectul fiind inchis atat de catre FIA cat si de Grupul Forza Rossa in urma cu 6 luni”

Vezi AICI cererea FR

Vezi AICI răspunsul venit de la Geneva

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel