ARR - Transport alternativ. Cum se implementează noile reglementări intrate în vigoare. Anunțul Ministerului Transporturilor

Andrei Itu / 01 feb 2020 / 17:03 Salveaza PDF Comentarii
Sursa: Facebook Ministerul Transporturilor
Sursa: Facebook Ministerul Transporturilor

O structură formată din 20 de persoane funcţionează la nivelul Autorităţii Rutiere Române (ARR), pentru a se asigura implementarea corespunzătoare a legislaţiei privind transportul alternativ şi care produce efecte începând cu data de 1 februarie 2020, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), transmis sâmbătă. 

Potrivit sursei citate, din totalul celor 20 de persoane, 12 privin din cadrul personalului existent la nivelul structurii centrale şi opt persoane sunt detaşate de la agenţiile teritoriale (două persoane de la Agenţia teritorială Călăraşi, două persoane de la Agenţia teritorială Prahova şi câte o persoană de la agenţiile teritoriale ARR din judeţele Constanţa, Dâmboviţa, Buzău, Giurgiu).

În cursul zilei de sâmbătă, între orele 9:00 - 14:00, persoanele interesate s-au putut prezenta la Agenţia Teritorială A.R.R. - Bucureşti şi Agenţia Teritorială A.R.R. - Ilfov pentru eliberarea documentelor necesare în vederea efectuării de transport alternativ, respectiv: autorizaţii pentru transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto, copii conforme ale autorizaţiei pentru transportul alternativ, ecusoane transport alternativ şi certificate de atestare a pregătirii profesionale pentru conducătorii auto care efectuează transport în regim de închiriere.

'În ceea ce priveşte sediul central al ARR, duminică activitatea se va desfăşura între orele 9-16, doar pentru soluţionarea dosarelor deja depuse. Soluţionare dosarelor se face în circa 6 zile lucrătoare faţă de termenul de 15 zile lucrătoare prevăzut de norma legală. Toţi cei interesaţi pot accesa portalul dedicat transportului alternativ http://ta.arr.ro şi pe baza numărului de înmatriculare pot afla stadiul de soluţionare al dosarelor', a menţionează sursa citată. Începând cu data de 1 februarie 2020, au intrat în vigoare dispoziţiilor OUG 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto.

În acest sens, datele Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) arată că, până în prezent, dintr-un total de 1.908 de autorizaţii de transport alternativ emise la nivelul ţării, în Bucureşti există 1.055 astfel de acte, iar în judeţul Ilfov un număr de 444. Totodată, în cazul copiilor conforme ale autorizaţiei de transport, în România există un total de 11.077, din care pentru Capitală au fost emise 6.196, în timp ce pentru judeţul Ilfov 3.104.

De asemenea, numărul ecusoanelor eliberate la nivelul ţării se ridică la 33.299, peste jumătate în Bucureşti (18.888) şi judeţul Ilfov (8.618). În plus, numărul total al certificatelor de atestare a pregătirii profesionale emise este de 20.023 (în Bucureşti 11.225, iar pentru judeţul Ilfov 2.104), conform Agerpres.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.23