Sistemele de avertizare numite ACARS ar fi semnalat o anomalie la bord, la scurt timp după decolarea de pe trei aeroporturi unde avionul a aterizat. Aceste avertizări au fost investigate de fiecare dată de tehnicienii de la sol, care nu au fost gasit nimic în neregulă, iar avionul a primit aprobarea să decoleze şi să-şi continue zborul.
Expertul francez, Jean-Paul Troadez a afirmat la televiziunea France 3 că este inadmisbil ca aşa ceva să se întâmple fără a se lua măsuri, scrie Euronews.com.
„Aceste descoperiri pot deveni un element cheie pentru anchetatorii. Nu putem să presupunem că ştim exact ceea ce s-a întâmplat la bord, dar nu este normal să te întorci de câteva ori după o problemă tehnică fără să găseşti nimic”, a declarat Jean-Paul Troadec, fost director autoritatea franceză pentru securitatea aviației.
Fostul oficial francez a insistat că semnalele ACARS sunt emise în mod automat numai în cazul unei defecţiuni, iar modul normal de operare nu emite semnale.