Ai un adolescent dependent de telefon? Iată 4 pași pentru a-l ajuta

Pexels
Pexels

Sezonul sărbătorilor poate deveni o provocare atât pentru adolescenții care preferă timpul petrecut pe telefon, cât și pentru părinții lor. 

Sezonul sărbătorilor este chiar după colț și pentru mulți asta înseamnă mai mult timp petrecut cu familia extinsă. Înainte de a le cere copiilor să-și lase smartphone-ul pentru a vorbi cu părinții sau rudele, ar fi bine să acordăm un moment pentru a lua în considerare întrebarea. 

Adulții își fac griji că utilizarea excesivă a tehnologiei afectează sănătatea mintală a copiilor lor. Pentru adolescenți, este mai complicat. Fie că este vorba despre rețelele sociale, jocurile sau forumurile de chat online, peisajul digital a devenit fundamental integrat în viața lor de zi cu zi, scrie CNN

În loc să încerce să lupte împotriva utilizării și să se angajeze în discuții interminabile, familiile se pot concentra înainte de sezonul sărbătorilor asupra modului în care adolescenții folosesc rețelele sociale. Știind că anumite rețele sociale au un impact negativ asupra sănătății mintale, familiile pot alege împreună o strategie privind social media care să sprijine sănătatea socială și emoțională a adolescenților. Este important ca părinții și îngrijitorii să petreacă ceva reflectând atent în parteneriat cu adolescenții. 

Pasul 1: Ajutați adolescenții să evalueze modul în care folosesc rețelele sociale

Vorbește despre calitatea conținutului pe care copiii tăi îl consumă online. Este în general pozitiv, cum ar fi citatele inspiraționale sau imaginile cu bebeluși drăguți? Sau este negativ, cum ar fi știrile încărcate politic sau meme-urile care își bat joc de anumite grupuri minoritare? Tot conținutul nu este creat egal și, fără a evalua în mod intenționat și critic în ce categorie se încadrează conținutul, este mai greu să-ți dai seama de ceea ce consumi.

Modelul de utilizare al adolescenților tăi este la fel de important. Se duc de obicei spre rețelele sociale atunci când se simt fericiți, dezamăgiți, plictisit sau furioși? Derulează prin rețelele de socializare pentru a se distra, pentru a evita sentimente incomode sau pentru a spune pas temelor? Ce se întâmplă când se îndepărtează de dispozitivul lor?

Cerându-le adolescenților să reflecteze asupra legăturii dintre viața reală și atunci când își iau telefonul pentru a deschide Instagram sau TikTok, ați putea identifica o problemă de bază care necesită mai multă atenție, cum ar fi anxietatea. Sau îi puteți ajuta să identifice modalități mai bune de a face față sentimentelor incomode, cum ar fi să sune la un prieten sau să asculte muzică.

Pasul 2: Întrebați cum le servește utilizarea rețelelor sociale

Acum este timpul să le cereți adolescenților să fie sinceri cu dvs. despre impactul rețelelor sociale asupra sănătății lor mintale. Întrebați-i cum se simt după ce parcurg rețelele sociale. Observă o diferență în ceea ce se simt atunci când vizionează un tip de conținut, cum ar fi videoclipuri cu cățeluși sau postări pozitive, față de altul, cum ar fi fotografiile puternic editate și nerealiste sau conținutul cuiva cu o gândire negativă?

Adesea, adolescenții recunosc că gândul de a se desprinde de rețelele sociale îi face incredibil de anxioși la început. Dar când se separă de dispozitivul lor, ajung să se simtă mai bine la o anumită perioadă de timp. Nu este chiar atât de surprinzător, deoarece pauza de la rețelele sociale poate ajuta la conștientizarea momentului prezent, util pentru starea de spirit și sănătatea mintală generală.

Cu cât adolescenții pot crea singuri mai multe legături între modul în care folosesc rețelele sociale și modul în care modelul de utilizare îi servește sau îi face să se simtă, cu atât mai probabil ca ei înșiși să dorească să facă schimbări, mai ales dacă sunt făcute după dorințele și condițiile lor. 

Pasul 3: Încurajați adolescenții să identifice schimbările pe care le doresc

Întrebați-i pe adolescenți dacă doresc să schimbe modul în care folosesc rețelele sociale acum și, dacă da, cum. Poate că au identificat anumite dorințe legate de acest aspect. Poate că au observat că se simt rău după ce și-au comparat viața cu a altora și și-ar dori să se simtă mai bine cu ei înșiși. Oricare ar fi schimbările, este un moment bun pentru a le cataloga în mod intenționat și a stabili obiective specifice.

Poate fi deosebit de util să se concentreze asupra a ceea ce ar obține din schimbări. Caută să câștige ceva timp pentru mai multe activități offline? Caută ei să-și îmbunătățească starea de spirit sau stima de sine? Caută conexiuni și experiențe mai autentice? Este esențial ca adolescentul tău să-și stabilească singur obiectivele. Acesta este modul în care vor participa la proces și, probabil, va îmbrățișa orice modificări.

Pasul 4: Fiți implicați în pașii necesari pentru a atinge obiectivele

Ce trebuie să se întâmple pentru ca adolescenții să își atingă obiectivele declarate? Trebuie să ia pauze de la ecran sau să pună restricții pe telefon? Trebuie să pună telefonul într-un coș la cină sau să îl lase în spațiul comun când este ora de culcare?

Sau poate sunt mulțumiți de cât timp petrec online, dar doresc să se concentreze pe ceea ce consumă. Ce conturi îi fac să se simtă rău și trebuie să nu le mai urmărească sau să le blocheze și ce tipuri de conturi vor căuta să urmeze? O sugestie ar fi încercarea de a înlocui cinci conturi negative cu cinci pozitive. Dacă vin cu o altă soluție, analizați-o împreună. 

Unii adolescenți au observat că dezactivarea comentariilor, conturile private sau menținerea utilizării rețelelor sociale în anumite limite, cum ar fi anumite ore din zi, sunt trucuri utile pentru a recăpăta o oarecare liniște sufletească.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel